Klacht: autoverzekering geweigerd door Allsecur!

op 29 augustus 2018 over Allsecur in de categorie Verzekering

Ik kocht 27-08-2018 een andere auto
Omdat de vorige auto te duur werd om te repareren!

Nu dus een Citroën C5! Die goed onderhouden is
En lekker rijd, hopelijk hebben we met deze auto meer geluk

Dus meteen enthousiast Allsecur gebeld! (Waar ik al jaren trouw betalende klant ben zonder schadeclaims) om de oude auto uit de verzekering te halen en de nieuwe auto er in
Appeltje eitje zou je denken!

Niets is minder waar!

Ik werd gewoon keihard geweigerd! 🙁

Want volgens Allsecur mag je eens per 6 maanden een auto in de verzekering gooien

En alles wat daarvan afwijkt,in ons geval 3 maanden

Dan riekt dat naar fraude!!!

Daar beschuldigd Allsecur mij niet van, zeggen ze

Maar intussen, hebben ze me gewoon geweigerd!

Nou Allsecur! Bedankt voor het vertrouwen!
En strakke actie! Dat jullie een klant die jarenlang klant is en altijd netjes de premies betaald,en nooit een schadeclaim heeft ingediend bij jullie

Gewoon keihard weigert,en die jullie indirect van fraude beschuldigen!
Ze gaven aan dat ze mij niet beschuldigen maar daar komt het wel op neer!

Zoals eerder gezegd, strakke actie Allsecur!

Dus zo gaan jullie met mensen om die al jaren klant zijn
Altijd netjes de premies betaald en nog nooit een schadeclaim heeft ingediend

Ik wil heel simpel excuses per brief en email omdat ik indirect van fraude beschuldigd ben door de klantenservice (kuch!) Van Allsecur

Anders zie ik mij genoodzaakt om aangifte van smaad te doen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 03 september 2018 om 13:34 geantwoord

Beste steenbok74,

Bedankt voor het delen van je klacht. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je verzekering is afgewezen. Verder geef je aan dat wij jou al dan niet indirect beschuldigen van fraude. Ik leg je graag uit waarom ik dat anders zie.

Je bent al een aantal jaar klant bij ons, namelijk sinds januari 2012. Tot aan medio 2017 heb je 5 auto’s bij ons verzekerd, of daar ben je hoofdbestuurder van geweest. Bij Allsecur accepteren wij maar een bepaald aantal wijzigingen van auto per periode van 12 maanden, namelijk 3. Dit is omdat we een zogeheten na-risico lopen over een auto die bij ons verzekerd is. Als er met een auto schade wordt gemaakt in de eerst 16 dagen nadat deze niet meer bij ons verzekerd is, kunnen wij aansprakelijk gesteld worden voor de schade – ook als de auto op andermans naam staat. Je begrijpt dat dat voor ons beiden, klant en verzekeraar, niet gunstig is. Om die reden trekken we een grens bij drie wijzigingen per periode van 12 maanden.

Afgelopen mei heb jij een nieuwe auto bij ons verzekerd. Dit was de derde wijziging in minder dan een jaar tijd. Daarop hebben we een e-mail gestuurd waarin we hebben aangegeven dat je het komende halfjaar geen nieuwe auto bij ons kan verzekeren, of deze mag wijzigen. Dit om eerder genoemde reden. Vervolgens heb je binnen deze termijn, namelijk eind augustus, een aanvraag gedaan voor een nieuwe auto. Deze hebben wij afgewezen, je mocht immers tot november 2018 geen nieuwe auto bij ons verzekeren.

Dit heeft niks te maken met fraude of dat wij jou daarvan beschuldigen. Dit heeft te maken met het risico dat wij lopen. Als jij in een jaar tijd vier keer van auto wisselt, hebben wij vier keer 16 dagen (ruim twee maanden dus) een dubbel risico. Als we onze verzekeringen betaalbaar willen houden voor onze klanten, kunnen wij dit niet accepteren. We snappen dat iedereen weleens pech kan hebben met het kopen van een nieuwe auto, maar ook wij moeten een grens trekken. Ik wil dus benadrukken dat het niet om het vermoeden van fraude gaat, maar om het te hoge risico. Ik raad je wel aan je auto zo snel mogelijk bij een andere verzekeraar onder te brengen, om een boete van de RDW vanwege niet verzekerd zijn te voorkomen.

Ik hoop dat je je kunt vinden in mijn uitleg. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Joost namens het Allsecur Klachtenteam

Heeft op 03 september 2018 om 17:48 geantwoord

Dit kreeg ik als antwoord!

Een voorgekauwd, knip en plakwerk antwoord
Aangevuld,om het persoonlijk te doen overkomen!

Een knip en plak antwoord dus
Waarin de nadruk wordt gelegd op regels zijn regels!

Dit is mijn reactie en mening

Oké! Beetje knip en plak reactie! Maar goed, ik heb het geaccepteerd,en heb intussen een nieuwe verzekering, inclusief beperkt casco, wat bij Allsecur niet kon met een auto ouder dan 15 jaar

En ben €20 goedkoper uit per maand
En kom ook nooit meer bij Allsecur terug!
Niet dat Allsecur daar wakker van ligt, maar wil het toch gezegd hebben

Dus ben achteraf wel blij dat ik bij Allsecur weg ben
Want heb al die jaren te veel betaald en 1 keer zelf een nieuwe ruit moeten kopen omdat er een scheur in kwam en beperkt casco kon niet omdat mijn auto te oud was, naar de maatstaven van Allsecur.

Zal zoals ik al aangaf met het verdienmodel te maken hebben!

Zal wel te maken hebben dat jullie dan te veel risico lopen zoals u zelf aangeeft, bv dat de ruit eerder kapot kan gaan, wat natuurlijk onzin is, want een ruit is een ruit, of je nu een oude auto hebt of een splinternieuwe het kan kapot,maar mensen met een oude auto die leveren niks op voor de verzekering
Dus moet er ergens op bezuinigd, worden of verdiend worden zo u wilt!

Verder vind ik uw uitleg prima, maar u rept geen woord over mijn verwijt, dat Allsecur zo groot is geworden ,en persoonlijke benadering een vies woord is geworden

En dat het helemaal geen betekenis heeft dat iemand die zolang klant is geweest ,er gewoon uitgeknikkerd wordt, omdat hij of zij uit de pas loopt met het beleid van Allsecur, omdat Allsecur 16 dagen na kenteken wijziging risico zou lopen, waar een verzekeraar gewoon voor verzekerd is ,,dit heb ik zojuist opgezocht,,op google maar dat terzijde

Maar dat zal wel lastig gevonden worden door de verzekeraar, papieren rompslomp etc etc,

Dus pleuren we gewoon iemand er uit,
Want voor mij 10 anderen die een splinternieuwe auto bij jullie verzekeren, waar op verdiend kan worden
Want daar gaat het uiteindelijk om!

Niets meer niets minder

Als u dat gewoon toe zou geven,dan zou dat u sieren!

Alle klachten die gemeld zijn door steenbok74