Klacht: Automatisch incasso mislukt, dus deurwaarder sturen

Aswin en Rose op 16 september 2021 over fit for free in de categorie Sportclub/-school

Mijn vrouw heeft 26 juni jl. een jaar abonnement afgesloten bij fit for free. Hiervoor heeft ze voor een maandelijkse afschrijving gekozen. Om de automatische incasso te activeren heeft ze een betaling gedaan. Blijkbaar stond er op moment van afschrijving bij de 1e automatische incasso onvoldoende saldo op de rekening waardoor deze niet is afgetrokken. Vervolgens hebben wij geen post, sms of mail ontvangen dat dit mislukt is. Begin augustus kregen wij wel een brief echter stond daar in dat mijn vrouw direct de kosten van het hele jaar dient te betalen. Daarop hebben wij gebeld, maar die stonden ons niet te woord en werd gezegd dat we moesten mailen. Vervolgens hebben wij tot 3 keer aan toe al gemaild waar we geen reactie op krijgen. Afgelopen week hebben we opnieuw een brief ontvangen dat we moeten betalen en er anders een deurwaarder wordt ingeschakeld.

We willen dit gewoon netjes oplossen door de maandelijkse betaling te voldoen en van de 1e incasso die mislukt is. Dat hier 1 malig 1 euro voor wordt gerekend is akkoord, maar niet meer dan dat aangezien wij geen melding hebben ontvangen dat het mislukt is.

Alle klachten die gemeld zijn door Aswin en Rose