Klacht: Auto gehuurd op airport Faro

op 26 juni 2017 over Sixt in de categorie Autoverhuur

Beste Sixt,

Voor de periode 22 mei tm 8 juni hebben we via de site van transavia een auto bij sixt gehuurd. Bij deze reservering had ik via dezelfde site ook een verzekering afgesloten.
Ik had een Renault Captur gereserveerd. Eenmaal bij de balie van sixt kreeg ik te horen dat ik een verzekering moest afsluiten voor de huurperiode. Wat ik niet begreep is dat ik al een verzekering had afgesloten. Ik kreeg er een beetje een raar gevoel bij. De kosten van deze verzekering kwam op een bedrag van 151 euro voor de gehele huurperiode. Er werd miJ met nadruk gezegd dat de verzekering die ik had afgesloten bij de reservering niet geldig was en Sixt geen zaken doet met de verzekeringsmaatschappij die werd aangeboden bij transavia. Raar verhaal. Maargoed ik voelde me onder druk gezet en heb de verzekeringen van 151 euro toch maar aangenomen om problemen te voorkomen.

De volgende dag deed ik een check op mijn Visa betaaloverzicht en was er in plaats van 151 euro 336 euro ingehouden.

Ik ben terug gegaan naar de airport Faro voor uitleg. Ik snapte er helemaal niets meer van. Op de airport kreeg ik een onsamenhangend verhaal. Na enige tijd met meerdere personen incl manager van Sixt kon ik de 336 euro terug krijgen, MAAR bij inlevering kreeg ik een extra controle ivm schade.
Ik was met stomheid geslagen en voelde me ook geïntimideerd.
Ik heb besloten mijn spullen te pakken en in Nederland contact met Sixt op te nemen.

Ik zou graag willen weten of het verhaal wat ik kreeg op de airport Faro klopt. Hoe kan het dat ik 2x een verzekering moet afsluiten voor 1 huur auto en hoe kan het dat 151 euro 336 euro wordt???
Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Ik hoor graag van u wat de gang van zaken is bij Sixt.
Ik ben erg teleurgesteld. Voor het eerst huur ik bij Sixt een auto, maar tot nu toe zeker ook de laatste keer. Erg jammer om op deze manier kennis te maken met Sixt.

Ik wil antwoord op mijn verhaal.
Ik wil mijn geld terug wat ik onnodig heb MOETEN betalen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sixt

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sixt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Witforoe1