Klacht: Aub geen slecht Nederlands sprekende personen klachten laten afhandelen

op 04 oktober 2016 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Reeds heb ik een klacht ingediend wegens het niet naleven van beloftes omtrent de bezorging van een pakket dat ik bij jullie heb besteld.
Vervolgens krijg ik een e-mail reply van ene Carolien Bieleveld. In plaats van oplossingsgericht denken is zij gefocust op de schuld bij de klant leggen. Ook als er letterlijk in mijn bevestigingsmail het volgende staat: “Mocht u niet thuis zijn dan ontvangt u een bericht met een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u dezelfde dag voor 22.00 uur een keuze maken voor een tweede bezorgafspraak”. Hierop heb ik Van Dijk aangesproken dat er iets dus niet klopt. Nu krijg ik het volgende mailtje terug van Carolien: “Volgens het beleid van PostNL worden standaard pakketten altijd geleverd op adres en niet op naam. Daar is in dit geval ook aan voldaan, het pakket is afgeleverd op je adres. In de betreffende mail van PostNL wordt gesproken over “mocht u niet thuis zijn…” wat volgens beleid van PostNL bedoeld is als “mocht geadresseerde niet thuis zijn…”, waarbij dus alleen wordt gekeken naar adres en niet naar naam”. Ligt het nou aan mij of is Carolien’s reactie totaal nutteloos? In plaats van oplossingsgericht denken wordt hier de verdediging direct opgebouwd…

Als Van Dijk nou eens zou proberen mee te denken met de klant en niet direct zichzelf immens voor schut te zetten. Ik hoop nooit van mij leven meer iets als dit te lezen: In de betreffende mail van PostNL wordt gesproken over "mocht u niet thuis zijn..." wat volgens beleid van PostNL bedoeld is als "mocht geadresseerde niet thuis zijn...", waarbij dus alleen wordt gekeken naar adres en niet naar naam".

De definitie van geadresseerde: "de geadresseerde zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [xəɑdrɛˈserdə] Verbuigingen: geadresseerde|n (meerv.) persoon aan wie een poststuk gericht is Synoniem: bestemmeling © Kernerman Dictionaries. SpellingCorrect gespeld: 'geadresseerde' kom...

Zoals u dus waarschijnlijk wel kunt begrijpen is dit de domste mail die ooit van een medewerker van Van Dijk is af gekomen. Hopelijk wordt er in de toekomst beter gekeken naar de competentie van de medewerkers.

Ook zou ik aanraden om mevrouw Bieleveld een cursus formeel schrijven/spreken aan te bieden. Haar aanhef laat nogal wat te wensen over.

Het mailcontact zoals deze heeft plaatsgevonden:

Hopelijk wordt mijn klacht nu in behandeling genomen door iemand bij wie op zijn minst de definitie van "geadresseerde" bekend is.

Hartelijk dank!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door iCryEveryTime