Klacht: Astronomische rekening te laat ingeleverde boeken

op 17 augustus 2017 over Van Dijk Educatie in de categorie Boekhandel

Vandaag een rekening gehad van 650 euro, nieuwwaarde van een set boeken die door omstandigheden te laat zijn ingeleverd. Ik heb voor deze boeken al een bedrag betaald van 314 euro, ik heb altijd aangenomen, omdat dit zo’n hoog bedrag was, dat ik hiermee de boeken had gekocht. Doordat wij op vakantie zijn geweest en wij de ene mail hebben gemist omtrent het inleveren van de boeken zou het bedrag voor deze tweedehands boeken dus komen op een kleine duizend euro. Hier ontbreekt elke menselijke maat. De mail die men naar mij als moeder (uiteraard de betalende partij) zou hebben gestuurd is nooit aangekomen omdat dat mailadres al jaren niet meer bestaat. Voor het argument dat die mail dan toch als onbestelbaar moet zijn teruggekomen zijn de personen op de klantendienst niet gevoelig. ‘Eigen verantwoordelijkheid’ wordt er gesnauwd. Er had toch minimaal een brief moeten komen als het gaat om dergelijke bedragen? Zo gaan we in dit land toch niet met elkaar om? Ik heb vandaag, nu we dit verhaal gaan nazoeken, de luchtige mail gelezen die eind juli, is gestuurd naar mijn zoon omtrent dit verhaal. Terugsturen anders zijn er kosten aan verbonden, luidt het. En wat voor kosten!! Dat laat van dijk om een of andere reden achterwege. Nu mogen we de boeken nog wel ooit aanbieden aan van dijk zodat ze ze voor een prikkie kunnen terugkopen en er bij anderen weer dikke winst mee kunnen maken. Wie zit hier achter? Kan dit zomaar?

Het zou de firma van dijk tot eer strekken als zij de menselijke maat opzoeken en een boete aanrekenen en die boeken gewoon laten terugsturen. Ook zou het elegant en klantvriendelijk zijn als van dijk in het vervolg mensen via de post waarschuwt, waar het geweten is dat mailadressen nogal eens veranderen, zeker als mails als onbestelbaar terugkomen. In extremis zou het in ieder geval niet meer dan redelijk zijn dat van dijk voor een pakket tweedehands boeken niet en huurprijs en koopprijs tegen nieuwprijs aanrekent, de huurprijs zou minimaal van de astronomisch koopprijs moeten afgaan.

De klantendienst van van dijk is overigens een dienst die wat mij betreft opgeheven kan worden, die jongens en meisjes daar zeggen toch alleen dat ze niks kunnen doen. Ze kunnen niet eens aangeven bij wie je wel moet zijn zodat je je dan maar, in uiterste nood, tot een site als deze moet wenden. Erg triest allemaal.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van Dijk Educatie over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Van Dijk Educatie in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Van Dijk Educatie een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Van Dijk Educatie

Heeft op 18 augustus 2017 om 09:22 geantwoord

Beste mevrouw van Beurden,

Naar aanleiding van uw contacten met onze klantenservice en uw verzoeken hier in, sturen wij u zo dadelijk een e-mail met uitgebreide uitleg en de bijlages waar u om gevraagd heeft.

We vertrouwen er op u met de inhoud van deze e-mail voldoende op de hoogte te stellen.

Vriendelijke groet,
^Gerda
Afdeling Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Tanasja