Klacht: Associale, klantontvriendelijke buschauffeur

op 26 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Ariva,

Vanmorgen namen wij bus 2 op de paddestoelweg van 8.50 uur in Alphen aan den Rijn. Mijn kinderen vinden het geweldig om met de bus te gaan. Ze zijn 8 en 6 jaar. Wij gaan vaker met de bus heb nooit problemen met de buschauffeurs. Maar die wij vanmorgen hadden nou dat was echt een onvriendelijke, arrogante en ik vond hem echt een racist. Ben van molukse afkomst hier in Alphen aan den Rijn geboren. Maar mijn zusje had ook al eerder irritaties met hem. Zij ging met haar 2 kleine kinderen een meisje van 3 en een baby met de bus toen deed deze man ook vervelend. Misschien omdat wij bruin zijn doet hij raar. Maar het zit mij niet lekker. Vandaar dat ik een klacht meld over deze onaardige man. Het was een grote man met een baard onaardig. Hij mag wel een curcus volgen hoe ga ik met mijn klanten om. Heb uiteindelijk wel 6 euro moeten betalen voor mijn 3 kids. De manier hoe hij mij behandelde zo ga je niet met mensen om. Maar ik heb nooit voor mijn kinderen moeten betalen. Had geen fijn gevoel hierover vandaar mijn beklag.

Mvg, C Noordermeer

Hoop dat deze buschauffeur erop aangesproken word. Dat je zo niet met je klanten om moet gaan.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 april 2017 om 22:51 geantwoord

Beste Chantal Noordermeer,

Ik vind het spijtig om te lezen dat jij en je kinderen deze ervaring hebben gehad vandaag. Ik kan me voorstellen dat je hier een melding van maakt.

Je klacht heb ik intern uitgezet in de regio. Daar wordt je klacht verder opgepakt en uitgezocht. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Je kinderen hadden inderdaad gratis mee mogen reizen op een kinderritkaart. De 6 euro die je voor je kinderen hebt betaald is onterecht. Ze hadden van de chauffeur een kinderritkaart moeten krijgen. Ik geef je dan ook het advies om hiervoor een restitutieverzoek in te dienen via het contactformulier op onze website https://www.arriva.nl/zuidholland/service-contact/contact-opnemen.htm.

Excuses voor het ongemak die jij en je kinderen hebben ervaren vandaag. Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^LH
Arriva Webcareteam