Klacht: Associale gedrag van de chauffeur

op 15 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva,

Vandaag stond ik op station Gouda te wachten om bus lijn 1 die om 12:55 vertrekt. Voor mij in de rij stond een dame die een kaartje wou halen met contact geld, dit was echter niet mogelijk. Desbetreffende mevrouw vroeg dus hoe en waar er betaald kan worden. Nadat mevrouw had betaald maar nog geen bevestiging heeft gehad, vroeg ik aan de bus chauffeur of hij mevrouw kon helpen. Dat wou meneer niet, waarna ik met ‘pardon? Je kunt mevrouw toch wel helpen met het verkrijgen van een geldig vervoersbewijs.’ antwoordde. De bus chauffeur antwoordde hierop dat ik me er niet mee moet bemoeien en anders maar gewoon lekker de bus uitga als het me niet bevalt. Ik vind dat de service naar klanten altijd voorop hoort te staan, ook bij mensen die niet vaak met de bus gaan en het openbaar vervoer nog niet helemaal begrijpen. Nadat ik mevrouw zelf maar had geholpen, omdat de bus chauffeur het zijn taak niet vond. Was mevrouw naar achteren gelopen om te zitten. Nadat ik mijn OV chipkaart had gescand en ook achterin was gaan zitten, stapte er een mevrouw in, deze mevrouw had betaald, waarna de bus chauffeur mevrouw adviseerde om voorin te zitten, waarna ik om me heen keek en zag dat de mensen die om me heen zaten van buitenlandse achtergrond waren. Dit vind ik ECHT NIET kunnen en vind dat de desbetreffende bus chauffeur hierop aangesproken moet worden. Elke klant hoort op dezelfde manier behandeld te worden.

De bus chauffeur moet op zijn handelen aangesproken worden, de bus chauffeur is HET visitekaartje van het bedrijf.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 week geleden - Beste fiorob, Jammer om te lezen dat dit je ervaring is geweest in lijn 1 vandaag. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. In je verhaal geef je aan dat mevrouw nog geen bevestiging heeft gekregen. Wat bedoel je daar precies mee? Heeft ze met pin betaald en geen bonnetje van de chauffeur ontvangen? Zodra ik deze informatie heb ontvangen geef ik je klacht intern door in de regio zodat we hoor en wederhoor toe kunnen passen met de chauffeur. Met vriendelijke groet, Lina Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht fiorob

1 week geleden - Hi Lina, Na het pinnen piepte het pinapparaat, maar mevrouw had een bevestiging van de bus chauffeur verwacht, omdat ze lang niet meer met de bus is geweest.

Arriva

Heeft op 15 februari 2018 om 15:39 geantwoord

Beste fiorob,

Bedankt voor je reactie. Na het pinnen had mevrouw 2 bonnetjes moeten ontvangen van de chauffeur namelijk een pinbewijs én haar vervoerbewijs. Uit je reactie begrijp ik dat dit niet is gebeurd.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio. Daar wordt het verder opgepakt. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers.

Excuses voor het ongemak die je vandaag hebt ervaren in lijn 1. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.

Lina
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door fiorob