Klacht: Asociaal hard rijden

op 15 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte Arriva,
Ik ben erg geschrokken van het (rij) gedrag van een mannelijke buschauffeur. Busnr. 470 richting Alphen aan den Rijn Station.
Aankomst op het station 16.15u op 14 februari 2018.
Busnr. 7751 met nummerbord 30 BB J7.
Ik ben begeleidster van cliënten met een beperking.
Zo nu begeleidde ik een vrouw die minder valide is, spierziekte, dystrofie enz enz, Ga hier verder niet te persoonlijk op in, zoals u kunt begrijpen.
Deze vrouw loopt heel moeilijk en met krukken.
Bij het instappen gaan we altijd zo dicht mogelijk zitten bij de ingang om eventueel wachten van de chauffeur bij wegrijden te minimaliseren.
Echter had deze chauffeur daar geen zin in, was een gestuntel om zonder vallen te gaan zitten.
Dit zei ik al hardop in de bus dat meneer chauffeur wel even kon wachten totdat we zaten.
Hier bleef het niet bij helaas.
De weg vervolgend naar het station reed hij hard.
In een bocht viel mijn cliënt van haar zitting tussen de verhogingen naar de andere kant van de bus.
De chauffeur minderde geen vaart toen het gebeurden.
Mijn client ontvouwt en weer op een zitting geplaatst wat niet makkelijk gaat met haar beperkingen.
Ik ben naar de chauffeur gelopen en vroeg hem waar hij mee bezig was of dit normaal rijgedrag is wat hij vertoont.
Zijn antwoord was jullie hadden moeten gaan zitten en niet staan, dan kan ik gewoon de bocht maken.
Ik zei we gaan er nog lang niet uit en we zaten in de zitting.
En ook dat het hier niet mee begon, dat als hij minder valide personen vervoerd dat hij even moet wachten met wegrijden.
Hij hield zijn mond.
Ik vroeg of hij in zijn directe omgeving mensen heeft die (minder) invalide zijn?
Geen antwoord….
Ik zeg dat zal vast niet anders ga je zo niet om met mensen en om ze VEILIG te vervoeren. En daarbij dat ik voor hem hoop dat het nooit in zijn nabije omgeving zal meemaken.
De laatste zin die ik hem mededeelde is dat ik vind dat hij asociaal bezig is.
Ik heb 20 min. nodig gehad om mijn hartslag rustig te krijgen, dit kan echt niet.
Mijn cliënt viel op haar bil,jukbeen (bril is gelukkig nog heel) en elleboog.
Het begint al wat blauw te worden.
Het is mijn beroep om mijn cliënten de juiste begeleiding te kunnen bieden en de chauffeur moet het zo comfortabel,vriendelijk,veilig enz enz maken voor ons als passagiers
Geen enkel punt is bij deze chauffeur aan de orde.

Deze chauffeur moet op zijn gedrag aangesproken worden.
Een excuus van hem persoonlijk is op zijn plaats naar mijn cliënt toe en anders begrijpt hij het niet wat chauffeur van passagiers zijn is en wat minder valide (invalide) mensen zijn.
Mijn cliënt heeft al vele ongemakken en pijn van haar eigen beperkingen waar niemand verder iets aan kan doen maar door deze reis heeft ze er weer genoeg pijn bij wat ze moet dragen.
Ja inderdaad dit gaat weer over gelukkig na een 2 weken oid.
Ik denk dat jullie zelf mogelijk een gepaste oplossing mogen bedenken of de chauffeur van de betreffende reis nog beter.
Met vriendelijke groet, Esther van Beek
Foto's ga ik nu niet versturen, mochten jullie dit nog als bewijs willen kan dat altijd nog.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

10 maanden geleden - Beste Esther van Beek, Jeetje, dit is niet zo mooi om te lezen! Ik begrijp uit je klacht dat de rit allesbehalve prettig is verlopen. Ik ga je klacht doorzetten naar de regio en aangeven dat je graag een reactie ontvangt en dat je ook foto's hebt mocht dat nodig zijn. Ik kan daar over niks toezeggen dit wordt namelijk in de regio zelf bepaald. Met vriendelijke groet, ^Jimmy

Arriva

Heeft op 30 maart 2018 om 10:37 geantwoord

Beste esthervanbeek,

Vanuit de regio begrijp ik dat er op 19 februari 2018 een reactie naar je is gestuurd over deze klacht.

Daarom sluiten we de klacht hier op Klacht.nl af.

Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland of ons online contactformulier: http:bit.ly2uFLeFj.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door esthervanbeek