Klacht: Apple maakt mooie apparaten, service bijzonder slecht

op 16 augustus 2017 over Apple in de categorie Electronica - Computers

Nieuwe iPad van €509, twee weken gebruikt en door het simpelweg indrukken van de home button breekt/scheurt het glas. Apple verwijst door naar AMAC Arnhem voor \’onderzoek\’ hoe dit kan gebeuren en eventuele reparatie. Uitslag: Voor 380,- kunnen we een nieuwe iPad ophalen. Garantie? Nee hoor. Hoezo dan, waarop is dit gebaseerd? Kunnen we niet zeggen, is sowieso probleem van de klant. Reparatieverslag? Nergens op te vragen. Bij contact met AppleCare komen we niet veel verder, de \’ingenieurs\’ van Apple kunnen aan de hand van een foto van de barst bepalen dat het niet onder de garantie valt. Als ik het omdraai, het kan ook zijn dat de iPad voor aanschaf een keer is gevallen in een magazijn of dat de glasplaat niet goed is bevestigd bij de productie, dus dat de oorsprong van de barst er al zat voor aankoop, krijg ik geen gehoor. Apple kan niet aantonen dat de fout niet bij hen ligt, maar ook niet bij ons. Uiteindelijk zijn wij nu dus in een maand tijd bijna €900 kwijt voor een iPad.
Verder begrijp ik dat het zelfs wettelijk bepaald is dat de bewijslast binnen 6 maanden bij de verkoper ligt en niet bij de koper: https://ictrecht.nl/2012/02/17/defect-binnen-6-maanden-bewijslast-bij-de-verkoper/

Als ik duidelijk bewijs zou zien dat wij iets fout hadden gedaan is er geen probleem, veroorzaken wij schade dan betalen we die gewoon. Nu weet ik zeker dat er aan onze kant niks vreemds is gebeurd met de iPad en kom ik toch voor grote kosten te staan.

De meeste klantvriendelijke oplossing zou zijn als wij kosteloos een nieuwe iPad hadden gekregen gezien het feit dat het om zo\'n nieuw exemplaar gaat. Of desnoods dat we de 380,00 samen betalen aangezien het ook nog steeds onduidelijk is waar het mis is gegaan. Apple is zo groot dat het geen enkele moeite schijnt te doen om klanten binnen te houden, heel jammer van een bedrijf dat zo\'n mooie apparaten maakt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Apple

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Apple nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JannekeBN