Klacht: Apple ID is vergrendeld: onterecht

op 09 juli 2012 over Apple in de categorie Electronica - Computers

onterecht is mijn Apple ID vergrendeld. In het verleden heb ik zonder problemen apps kunnen kopen. Bij mij is alles van Apple, ik ben een echte Apple fan.

Tot ik mijn bankrekening veranderde. Mijn fout was om mijn Click And Buy account niet aan te passen. Gevolg: een bedrag van een paar euro kon niet worden afgeschreven. Naast de boete (oh nee, admin kosten heet dat daar) van @15 en het verschuldigde bedrag van 2-nog-wat was alles in orde: niet dus. Nu al twee maanden lang wordt ik door Apple naar C&B gestuurd, en vice versa. Updates van mijn iPhone, iPad en MacBook kan ik niet meer uitvoeren.

Apple schrijft zelfs dat ze niet meer reageren op mijn emails. Terwijl ik zeker weet dat het probleem daar rust. Ik heb alle afschriften en bewijzen van C&B doorgestuurd. En nog kan Apple mijn account niet her-activeren.

Nogmaals, ik ben een Apple fan. Ze bieden veilige en stabiele systemen, hebben een gelikte vormgeving. Alleen komt “onze relatie” nu wel onder druk te staan. Dat is niet goed voor het imago van Apple.

Dat Apple zelf contact opneemt met C&B, en onderzoeken waarom hun administratie niet klopt.
Daarnaast zou ik een leuk gebaar naar mij toe misstaan. Ik heb toevallig nog een MacPro nodig ;-)
Maar met een riant AppStore tegoed ben ik ook wel weer tevreden. Voor alle moeite en frustraties, zeg maar :-)

Alle klachten die gemeld zijn door Ed