Klacht: app

op 14 januari 2014 over Philips in de categorie Electronica Merken

Twee jaar geleden een tv toestel gekocht met Net TV. Was werkelijk zeer tevreden. Maar nu al geruime tijd krijg ik geen aanvullingen van Net TV. Laatst was ik bij een kennis en daar bleek mij dat dit toestel meer apps had. Ik krijg bijvoorbeeld geen Fox icoon en mijn kennis wel. Eredivisie live app is verdwenen. Het spijt me te moeten vaststellen dat de vervolg service na levering zeer te wensen overlaat. Een software update heb ik al lang niet meer gehad.

Ik ben tevreden als ik op mijn toestel dezelfde apps kan gebruiken als op de nieuwere toestellen en de software, indien mogelijk, op zowel ook op oudere tv's beschikbaar komt.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Philips een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Philips

Heeft op 15 januari 2014 om 10:16 geantwoord

Geachte,

Dank voor uw bericht. Apps zijn dezelfde op alle Philips tv's. Het klopt dus niet dat oudere tv's de recente apps niet ondersteunen (behalve apps die niet compatibel zijn met de hardware). U dient ervoor te zorgen dat de software up to date is. Aangezien u geen modelnummer opgegeven heeft kunnen we dit niet voor u opzoeken. Op de productpagina van uw TV op de Philips website kan u controleren wanneer de laatste update was. Software is afhankelijk van model tot model, deze wordt individueel ontwikkeld. Voor verdere info kan u contact opnemen met de Philips helpdesk (zie http://philips.to/1bQ7N60 voor meer info).

Philips Webcare

Reactie van de melder van de klacht Kees Klomp

3 jaren geleden - Sorry, maar misschien ben ik niet duidelijk met mijn vraagstelling geweest. Mijn tv een Philips 32 inch TV, omschrijving 32PFL7476H/12.Op deze tv kan ik in de stand Net tv de app van FOX sports niet vinden. Bij bezoek bij familie die net een nieuwe tv van Philips had was deze app wel geïnstalleerd. Vroeger had ik ook de app eredivisie live maar deze staat ook niet meer op Net tv. Vandaar dat ik een update vroeg van mijn toestel. Gelet op uw antwoord moet ik misschien concluderen dat de hardware van mijn TV nu al verouderd is en daardoor de app niet meer kan gebruiken. In mijn ogen zou dat treurig zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Kees Klomp