Klacht: onbeschoft behandeld

op 24 februari 2016 over Apotheek Walenburg in de categorie Apotheken

Ik wil graag en klacht indienen tegen Apotheek Walenburg en specifiek tegen de apotheker zelf, hij wilde mij zijn naam niet geven maar op de website staat P.H. Houben MSC, ik hoop dat dit nog actueel is.

Ik was daar vanmorgen om een volgend deel van mijn herhaalrecept op te halen. ( Anastrozol)
Ik heb vanuit het ziekenhuis door de oncoloog een recept meegekregen wat door de apotheek in gedeeltes aan mij wordt uitgegeven.
De vorige keer kreeg ik 30 stuks ( van de 180), de keer daarop weer 30 stuks en nu kreeg ik 90 stuks, maar geen vervolgbriefje voor de overige 30.
Ik gaf netjes aan dat ik nog een doosje tegoed had en daar graag een bonnetje van wilde hebben. Maar de dame achter de balie vertelde mij dat ik alles al had gekregen. De apotheker zelf kwam erbij en zei dat er twee handtekeningen op de formulieren stonden en dat dit dus een waterdicht systeem was, waarop ik aangaf dat ik minder heb ontvangen als wat zij op hun formulier hebben staan en dat het alleen waterdicht kan zijn als je de klant ook laat tekenen.
Hij reageerde zeer onbeschoft wat mij weer erg boos maakte, zo boos dat ik flauw ben gevallen.
De mensen voor de balie ( patiënten) hielpen mij wel, maar het apothekerspersoneel niet.
Met een zucht vroeg de Apotheker of hij dan een ambulance moest bestellen voor me.
Nee, ik wil gewoon netjes behandeld worden.

Helaas is dit niet de eerste keer dat men in deze apotheek in mijn ogen verkeerd met klanten omgaat. Tweeënhalf jaar geleden stond ik daar voor een ander recept, ondertussen stroomde het binnen met ander patiënten en was het zeer warm daarbinnen. Ik had ’s ochtends net een chemo gehad en voelde me niet goed. Een glaasje water kon er niet vanaf en na 3 kwartier wachten ben ik flauw gevallen. Ook toen werd ik als “lastig” aangemerkt.

Ik heb aangegeven dat ik en klacht wilde indienen en ik kreeg een briefje met een mailadres;
Klachten@spanhoff.nl
Nu kom ik erachter dat dit emailadres van de Apotheker van Walenburgapotheek zelf is.
Als ik bij andere apothekers om hun site kijk, staan daar wel onafhankelijke klachten-mailadressen.
Vandaar mijn bericht aan uw organisatie.

Hoe kunnen we voorkomen dat deze apotheek/apotheker zijn klanten minder medicijnen meegeeft, waardoor ziektekosten weer hoger worden en dat ik weer langs de oncoloog moet voor een vervolg en de ziektekostenverzekering weer een rekening krijgt van medicijnen die ik als patiënt niet gehad heb.

als ik de rest van mijn medicijnen krijg.
en als deze apotheker in het vervolg beter met zijn klanten omgaat

Alle klachten die gemeld zijn door karinlucas