Klacht: Oplichterij; laat willens en wetens betalen voor medicijnen die vergoed worden.

op 10 juni 2018 over Apotheek Schanswiel in de categorie Apotheken

Vrijdag 6 juni heeft de huisarts voor mijn dochter een recept uitgeschreven waarbij een B2 notering was vergeten. Bij het afhalen kreeg ik bij apotheek Schanswiel, Troelstradreef 150den Bosch te horen dat daarvoor betaald moest worden. Omdat dat onjuist was heb ik het recept achtergelaten. Kort na de middagpauze heb ik contact opgenomen met de huisarts welke een nieuw recept met B2 notering naar apotheek van Schanswiel heeft gestuurd en apotheek van Schanswiel nog heeft gebeld om hun op de hoogte te brengen. Om vijf uur namiddag was ik met mijn dochter om de medicijnen maar waar wij kregen te horen dat wij moesten betaklen. Helaas was de huisarts inmiddels niet meer bereikbaar en ik liet mij niet zo maar wegsturen. Vervolgens zijn een 2-tal medewerkers in het systeem gaan kijken waarbij deze lieten ontvallen dat apotheker dergelijke correcties gewoon uit het systeem verwijderd. Vervolgens heb ik de apotheker (dhr. Lando Strijbosch) bij de balie laten roepen welke mij vertelde dat ik het recept alleen maar tegen betaling mee mocht nemen en dat de huisarts het de 1e keer maar goed had moeten doen, blijkbaar een handelswijze waarop de heer Lando Strijbosch veelvuldig weerloze patiënten afzeept. Inmidddels heb ik vernomen dat dhr. Strijbosch voorzitter is van de Commissie Functioneren Openbaar Apotheker (CFOA) van de apothekersorganisatie www.knmp.nl. Dit feit betekend dat dhr. L. Strijbosch van apotheek Schanswiel zeer goed weet dat hij onbehoorlijk te werk gaat, inhoudende dat hij willens en wetens zwakke hulpbehoevende mensen misbruikt! In elk geval ben ik naar een andere apotheker overgestapt. Llet op dat Apotheek het Geerke, aan de Geerke 5 te ’s-Hertogenbosch eveneens van dhr. Strijbosch is zodat men daar beter ook niet naar toe kan gaan. Omdat mijn dochter deze medicijnen strikt noodzakelijk had en in het weekeinde benodigde had ik geen andere keuze dan deze maar (geheel ten onrechte) aan dhr. Strijbosch te moeten betalen. Mijn dochter had geen geld deze te kunnen betalen, hetgeen dhr. Ludo Strijbosch totaal niet interesseerde. Zijn eigen belang (met gebruik van oplichting) ging voor de gezondheid van mijn dochter.
Van betreffende kwestie kan ik de nota en een email bericht van de huisarts overleggen waaruit het voorgaande blijkt.

Terugbetaling van het ten onrechte in rekening gebrachte betaling. Controle van de boekhouding van betreffende apotheek door een onafhankelijke partije en terugbetaling aan alle ten onrechte in rekening gebrachte bedragen aan de andere klanten.

Alle klachten die gemeld zijn door Addeva