Klacht: Annulering wordt niet in behandeling genomen binnen termijn (colportage)

Thea van Kreel op 06 juli 2020 over EuroParcs in de categorie Vakantieparken

Onderstaand de mailWisseling met EuroParcs

Goedenavond,

Vanmiddag wederom gesproken met een klantenservice medewerker van EuroParcs
Conclusie van het gesprek was : “u heeft geboekt via Corendon en daar moet u annuleren, ons systeem spreekt de waarheid ( o ik dus niet blijkbaar)” op mijn opmerking dat ik niet via Corendon heb geboekt en ik ook niet meer precies wist welke site dan wel (bungalowspecials.nl?) en ik uitsluitend een bevestiging heb ontvangen van EuroParcs waarin staat “ u heeft geboekt via EuroParcs ……” en met daarin uitsluitend de contactgegevens van EuroParcs en dus niet van Corendon.

Kreeg ik als antwoord dat ze niets doen en dat ze niet kunnen annuleren. Dat kan alleen bij Corendon dus waarna het gesprek beëindigd werd.
Ik heb nul op mijn rekest gekregen en moet dus nog steeds annuleren bij een operator waar ik niet geboekt heb en waarvan ik dus ook geen bevestiging Heb gekregen
Inmiddels loopt de deadline om te kunnen annuleren, is Corendon telefonisch
Niet bereikbaar en heb ik geen e-mailadres

Dan maar via de site nogmaals proberen in te loggen. Ik krijg de melding dat het reserveringsnummer niet bekend is (Zie bijlage)

Ingevoegd en niet zichtbaar via klacht.nl SCREENSHOT CORENDON

Hoewel ik niet geboekt heb via Corendon En dus geen account kan hebben dus dan maar de optie ‘wachtwoord vergeten’ geprobeerd.

Ingevoegd en niet zichtbaar via klacht.nl SCREENSHOT CORENDON

Hieruit blijkt dat ik geen account hebt en dus nooit via Corendon geboekt kan hebben

Ik sta erop dat ik morgenmiddag na 14:30 uur gebeld wordt door een leidinggevende van uw park
Dit is ook doorgegeven aan uw medewerker die ik vanavond aan de telefoon had

Dit is onacceptabel. Ik wordt van kastje naar de muur gestuurd

Ik ben bereikbaar op telefoonnummer xxxxxxxxxx

Met vriendelijke groet
Thea xxxxxx

——————————————————

Van: Thea xxxxxx
Verzonden: woensdag 1 juli 2020 23:56
Aan: KCC | EuroParcs ; Gerda ; janxxxxx; Gmail
Onderwerp: FW: Kostenoverzicht van uw reservering

Goedendag,

Zie de bevestiging van de reservering. Hierin staat duidelijk dat er via uw park is gereserveerd:

“U heeft onlangs een reservering gemaakt via EuroParcs. Hieronder vindt u een overzicht van uw reservering en het kostenoverzicht”.

U verwijst ons naar Corendon. Dit is dus niet correct.

We hebben tijdig geannuleerd binnen 1 dag, dus ruim binnen de gestelde termijn van 14 dagen (colportagewet)

We willen graag een bevestiging ontvangen van deze mail

Thea Xxxx

PS we hadden gereserveerd voor een familieweekend omdat onze ouders 50 jaar getrouwd zijn op 28 augustus 2020. Dit heb ik voor mijn ouders. Helaas heeft mijn tweelingzus een vitaal beroep en moet dat weekend werken, vandaar dat ze een mail heeft verzonden om te annuleren

Als EuroParcs mijn annulering verwerkt die overigens binnen 1 dag is gedaan en compleet rechtsgeldig is want valt binnen colportagewet en ons niet langer doorverwijst naar Corendon omdat contact met Corendon niet mogelijk is, we geen account hebben bij Corendon en ook geen enkele bevestiging hebben ontvangen van Corendon zodat we ook niet kunnen annuleren bij Corendon. Begrijpelijk want we hebben ook NIET via Corendon geboekt ook al staat het zo in hun systeem
De ontvangstbevestiging is verzonden door EuroParcs en dat is het enige bewijs van reservering die we hebben ontvangen

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EuroParcs over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door EuroParcs in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat EuroParcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EuroParcs

Heeft op 09 juli 2020 om 11:34 geantwoord

Geachte mevrouw van den Broek - van Kreel,

Onze excuses voor de late reactie. Door enorme drukte lopen wij iets achter met het reageren op onze klachten. Inmiddels lees ik in uw reservering dat u telkens een foutief reserveringsnummer aan ons heeft doorgegeven (wel degelijk een Corendon reservering) en daardoor is het misverstand ontstaan helaas. U heeft via Bungalowspecials geboekt en mijn collega heeft u hiervan inmiddels telefonisch op de hoogte gebracht. U kunt daar uw boeking annuleren.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, beschouwen wij deze klacht dan ook als afbehandeld en eigenlijk als ongeschreven omdat de fout helaas niet aan onze kant lag.

Service Euroaprcs

Alle klachten die gemeld zijn door Thea van Kreel