Klacht: Annulering

op 20 januari 2012 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

In februari 2011 ben ik gestart met de opleiding Bedrijfscounseling. Deze opleiding sprak mij aan omdat de examenlocaties waren verdeeld over 24 locaties in het land en ik nam aan dat dit ook zo was voor de praktijklocaties. Tot ik een uitnodiging kreeg om naar de praktijklocatie in Heteren te komen, was ik zeer verrast. Ik ben er naar toe gegaan, maar dit was voor herhaling niet vatbaar. Ik heb een beperking met betrekking tot mijn mobiliteit en dit was echt te ver. Tevens ben ik vorig jaar twee maanden opgenomen geweest in een revalidatiecentrum, waardoor ik ook een flinke achterstand heb opgelopen in de lesstof. Dit alles heeft er toe bijgedragen dat ik moest stoppen met de opleiding. NTI was niet meelevend en ik kreeg nog een narekening van € 698,95. Dit was inclusief de koffiemachine Lavazzo (€ 159), plus drie termijnen die standaard zijn bij annulering, plus de korting die ik al had ontvangen. Vervolgens heb ik NTI een mail gestuurd dat ik bezwaar heb tegen deze rekening en dat in dit geval om onmacht gaat. Volgens NTI is er geen sprake van een calamiteitenregeling, deze regeling is namelijk voor andere/meer ernstige redenen in het leven geroepen. Ik weet niet meer wat ik hier verder mee aan moet.

Mailwisseling met NTI
Op 7 januari 2012 krijg ik onderstaande mail van Els Beltman (hoofd Klantenservice):
Heeft u inmiddels betaald? Dan kunt u deze email als niet geschreven beschouwen en wij wensen u veel plezier met uw verdere studie.
Indien u niet via iDeal kunt betalen dan kunt u contant of per pinpas betalen.
Voor alle NTI klanten bestaat de mogelijkheid om facturen contant of per pinpas te voldoen bij één van de 50 kantoren van GWK Travelex. U dient bij deze betalingswijze uw betalingskenmerk 4001311081100005 te vermelden.
Dank voor uw medewerking en succes met uw studie.
Els Beltman
Hoofd Klantservice
Openstaande facturen zijn:

factuurnummer datum factuur bedrag factuur saldo
7123178 09-12-2011 € 159,00 € 159,00
7123160 09-12-2011 € 532,45 € 691,45

administratiekosten € 7,50

Totaal te voldoen voor 12 januari 2012 €698,95

Op 7 januari 2012 heb ik onderstaande mail verstuurd aan Els Beltman
Geachte heer/mevrouw,

Het verbaasd me dat ik een mail van u ontvang over het betalen van deze factuur. Toen ik deze factuur ontving, heb ik gelijk met u contact opgenomen en uitgelegd dat ik om medische redenen de opleiding moest beëindigen. Hiervan hebt u een aangetekende brief ontvangen. Ik heb het er ontzettend moeilijk mee dat ik deze opleiding niet kan voltooien en diegene die ik aan de telefoon had zou voor mij het verder uitzoeken, indien er sprake is van onmacht of er een andere regeling is. In de brief heb ik ook duidelijk gemaakt dat de reis naar de praktijklocatie voor mij niet te doen is en dat is ook, mede de reden dat ik deze opleiding niet verder kan afmaken.
Verder wil ik u er op attenderen dat ik het erg kwetsend vind dat onderstaande in de mail staat;
Eigenlijk ook geen wonder want u bent natuurlijk druk met uw studie… en
Dank voor uw medewerking en succes met uw studie.
Ik vertrouw er op dat u met een passende oplossing komt.
Op 9 januari 2012 krijg ik onderstaande mail van Els Beltman
Goedemiddag mevrouw Van der Beek,

Hartelijk dank voor uw bericht. Op basis daarvan heb ik bij ons nagezocht of een medische verklaring ontvangen is waardoor een speciale annuleringsregeling met u getroffen zou zijn.
Helaas moet ik echter constateren dat zowel afdeling studiebegeleiding, de studentenadministratie, alsook de klantenservice geen verklaring ontvangen heeft. Daarom hebt u ook een standaard annuleringsberekening ontvangen.
Ik verzoek u vriendelijk mij zo spoedig mogelijk de juiste gegevens aan te leveren, zodat wij de kwestie kunnen beoordelen.
Op 15 januari 2012 heb ik onderstaande mail en bijlagen van het revalidatiecentrum en van mijn bedrijfsarts verstuurd naar Els Beltman
Geachte mevrouw Beltman,
Een specifieke medische verklaring heb ik niet, wel diverse documenten van het revalidatiecentrum het Roessingh en van dhr. C. Post (bedrijfsarts). Februari 2011 ben ik met de opleiding bedrijfscounseling gestart. Op dat moment was ik nog niet op de hoogte van de observatie- en behandelingsweken. Pas na de intake bij de revalidatie dhr. van Dijk is er besloten dat ik zou starten met twee observatieweken. Pas na deze twee observatieweken van 27 juni 2011 t/m 25 juli 2011, kwam het advies voor de uiteindelijke behandeling. Deze vond plaats van 5 september 2011 t/m 18 november 2011. Dit alles heeft een enorme impact gehad op mijn lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Eerst dacht ik dat ik de opleiding wel kon afmaken, maar het kost me teveel energie. En het is voor mij ontzettend moeilijk om toe te geven dat ik deze opleiding niet kan voltooien. Momenteel ben ik nu aan het ontdekken wat mijn mogelijkheden zijn en niet teveel te kijken naar mijn onmogelijkheden.
Hopelijk hebt u begrip voor de situatie en komt u met een passende oplossing.
Op 19 januari 2012 krijg ik onderstaande mail van Merie (servicemedewerker)
Studentnummer: 972570204

Geachte mevrouw van der Beek,

Wij hebben uw medische verklaring ontvangen.
De medische verklaring is ongegrond verklaard om voor een
calamiteiten regeling in aanmerking te komen.

Deze regeling is namelijk voor andere/meer ernstige redenen in het leven geroepen/

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

(namens mevrouw E. Beltman)
Merie, servicemedewerker.

Natuurlijk wil ik wel voor de koffiemachine betalen, dat is € 159. Eigenlijk heb ik wel cadeau gekregen, maar ja. Voor de rest hoop ik dat NTI zo coulant is om de rest kwijt te schelden.

Bericht van

5 jaren geleden - Geachte mevrouw Van Beek, Zojuist troffen wij uw klacht aan op deze website, volgens onze informatie is de kwestie al geruime tijd geleden afgehandeld, de studie is bij het NTI ook beëindigd en er is al geruime tijd geen sprake meer van betalingen. Mochten wij hierbij iets over het hoofd hebben gezien, dan verneem ik dat graag. Vriendelijke groet, Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 09:24 geantwoord

Beste mevrouw van Beek. Wij gaan er vanuit dat er niets over het hoofd is gezien aangezien er geen reactie meer is gekomen en dat alles dus is opgelost. Mocht dit niet het geval zijn dan horen wij het graag. Ik zal de klacht hierbij dan ook afsluiten. '^LS

Heeft op 14 augustus 2017 om 12:33 geantwoord

NTI vindt de beperkingen die ik heb, niet ernstig genoeg. In 2015 ben ik gedeeltelijk afgekeurd. Mijn beperkingen zijn door het UWV wel erkend. Jammer dat NTI er anders over denkt.

Alle klachten die gemeld zijn door mariaea