Klacht: analoog / digitaal – abonnement

op 01 juli 2012 over UPC in de categorie Alles-in-1

Sinds 2008 heb ik een abonnement afgesloten bij UPC voor digitale TV / Radio en Internet.
Het contract spreekt van een totaal pakket, dwz.: Internet 10 Mbps, Bellen onbeperkt en Digitale TV Royaal met DVR, voor de prijs van € 45,00 per maand.
Tot mijn verbazing is het maandbedrag altijd tussen de
€ 65,00 en € 75,00 geweest.
Bij navraag blijkt dat er een analoog abonnement aan gekoppeld zit dat ook nog eens voor ca. € 18,00 per maand meegeteld wordt.
In geen van de aanbiedingen op Internet wordt gesproken van een extra bedrag voor analoge tv/radio. Niemand bij UPC heeft ook maar ooit eens gezegd dat daar rekening mee gehouden moet worden. Ook is er nooit gezegd dat het analoge abonnement opgezegd kan/moet worden. Ook in het contract wordt daarvan niet gesproken, je moet er zelf maar achter zien te komen.
In het kort komt het hier op neer dat in de loop der jaren al ca. € 2000,00 door mijn neus geboord is zonder dat er iemand van UPC aan de bel getrokken heeft. Ik weet ook wel dat ik zelf ook in gebreke ben gebleven, maar het idee van UPC : wat niet weet, wat niet deert, lijkt me niet de ideale reclame.

Dat UPC eens duidelijk is over de verschillende abonnementen van analoog TV/Radio en Digitale TV/Radio en Internet.
Eens kritisch kijken naar wat reeel is. Ik vind het niet terecht dat ik 2 x voor mijn tv/radio moet betalen. Bij andere aanbieders zit geen apart kabelabonnement bij een digitaal abonnement opgenomen.
Ook wat ik de afgelopen jaren naar mijn idee teveel betaald heb, wil ik zeker terug op mijn rekening ontvangen

Alle klachten die gemeld zijn door Johan Melissant