Klacht: Onproffesionele organisatie, schade aan mijn gezin AnaCare.

MissLai op 18 september 2023 over AnaCare in de categorie Jeugdzorg

Nadat het JBT (jeugdbeschermingstafel) had besloten dat er voor de zekerheid laagdrempelige opvoedondersteuning zou moeten komen raakte AnaCare betrokken. Er zou mee gekeken moeten worden in mijn opvoedkundige skills. Ik zat in een vechtscheiding met de vader van mijn kinderen. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat mijn hulpverleningstraject bij mij thuis los moest komen te staan van die van vader. Omdat het veel is voorgekomen dat mijn ex partner allerlei onwaarheden over mij rondbazuind tegen andere proffesionals die betrokken waren.

Ze deden niks anders dan bij mij thuis observeren, maanden lang, meerdere dagen en meerdere uren. Vanuit persoonlijk gesprekken rapporteerde ze vanalles vanuit hun eigen visie. Voorbeeld: de kinderen waren een keer redelijk druk. Ik zei tegen de mww dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met dat het volle maan is geweest. Zij heeft gerapporteerd: moeder gelooft dat de volle maan invloed heeft op de kinderen en dat ze daarom druk zijn.

Er was vanuit Anacare ook een mww voor mijn dochter van (destijds) 5 jaar. Zij stelde mij niet op de hoogte van wat er besproken werd en toen ik een keer aangaf dat ik wat minder lekker in m’n vel zat (ondanks dat ik de veiligheidsafspraken nagekomen was en niks verkeerds deed) behandelden ze me alsof ik iets verkeerds gedaan had en moesten ze m’n dochter ineens per direct spreken. Ik vertrouwde dit al niet en mijn gevoel zei al dat hun intentie niet juist was. Ik heb daarom het gesprek tussen de mww van anacare en mijn dochter zonder hun medeweten opgenomen. Mijn gevoel klopte volledig en ik schrok me rot over hoe het gesprek verlopen was. Mijn kind van 5 werd gewoon uitgehoord over mij en haar ze werd gewoon letterlijk de woorden in haar mond gelegt door meerdere dingen over mij te herhalen terwijl mijn dochter niets begreep van waar deze vrouw het over had.

Plan van aanpak worden niet concreet gemaakt. Vervolgens als er een evaluatie gesprek komt, komt er een soort van leidinggevende die zichzelf overstijgend noemt die over jou en je situatie gaat vertellen. Zij was totaal niet neutraal omdat zij de mww van mijn ex partner ook gesproken heeft en daar zelf als een oordeel over had.

Uiteindelijk heb ik concreet gevraagd waar zij nog zorgen om hebben. Die gingen over iets wat niet concreet was (namelijk dat mijn dochter MOGELIJK tekenen van parentificatie vertoont) die nergens onderbouwt zijn en voor de commucatie met mijn ex partner.

Ik kreeg heel erg het gevoel dat ze zolang mogelijk betrokken wilde blijven en wilden afwachten totdat ze hun beweringen concreet kunnen maken.

Ik heb gezegt dat ik veel stres krijg door die onduidelijkheden en het gelieg en hun hele onproffesionele werkwijze, ik had gezegd dat ik alleen nog omtrent het contact met ex hulp van ze zou willen en verder dat de wekelijkse mega lange observaties op zouden houden waar niks uit was gekomen. Dat wilde ze niet want zij wilden alleen een complete vorm van hulp bieden toen heb ik gezegd dat ik stop met ze omdat ik geen enkele hulp van ze ervaren heb, enkel stres, druk en extra verplichtingen. Hierna gingen ze heel kinderachtig dreigen en hebben ze een hele negatieve terugkoppeling gedaan naar het sociaal wijkteam en samen met het sociaal wijkteam hebben ze mij voor de 3e keer achter elkaar naar de JBT gestuurd. De JBT heeft na 2x afwijzing toch besloten om een onderzoek te laten doen omdat zij de situatie ook erg onduidelijk vonden en anacare was er niet eens bij. De RvdK was erg kritisch en kwam er eigenlijk op uit dat vanalles niet klopte. Het onderzoek van de RvdK zit er op en alles wat anacare heeft gezegt is ontkracht. In principe ben ik dus al die tijd dat zij betrokken zijn ten onrechte beoordeelt en dat als alleenstaande mama van 3 kleintjes,wat al zwaar genoeg is. Dit heeft veel van ons gekost en dit bedrijf heeft ons hierdoor veel schade opgeleverd.

Dat ze zo ver mogelijk uit mijn leven blijven. Het is de beste keus ooit geweest om de samenwerking met deze organisatie gestopt te hebben. Ik wil iedereen WAARSCHUWEN voor dit bedrijf! Pas op, ze weten niet hoe ze met kinderen en ouders om moeten gaan. En ze gaan voor hun eigen boterham ook al is dat ten koste van onschuldige kinderen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over AnaCare

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over AnaCare nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MissLai