Klacht: Alweer (!!!!) vertraging van de trein.

op 17 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vorige week heb ik ook een klacht ingediend over de vertraging die mijn trein had en daardoor miste ik mijn aansluiting. Vorige week gebeurde dit twee dagen achter elkaar. Jullie (lauwe) reactie was toen dat het een keer kon gebeuren dat de trein vertraging had en dat zo’n gebeurtenis dus een incident was.Vandaag gebeurde het wéér en wéér miste ik mijn aansluiting terwijl ik mijn hele reis zo goed gepland had. De betrouwbaarheid (qua reisschema) van Arriva is dus uiterst discutabel.

Ik denk dat het een heel goede oplossing zou zijn om op de spitsmomenten twee of drie treinen meer te laten rijden op het traject Winschoten-Groningen. Hierdoor zal stoptijd per station korter worden (er hoeven per slot minder passagiers in te stappen per keer) en de kans op vertragingen kleiner. Ik zal echt tevreden zijn wanneer ik gewoon mij aansluiting kan pakken.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 september 2018 om 13:09 geantwoord

Beste Victor Mourik,

Niet leuk om te lezen dat je opnieuw je aansluiting hebt gemist door vertraging. Begrijpelijk dat je hiervan baalt. Excuses voor het ervaren ongemak!

Je klacht heb ik intern uitgezet in de regio. Daar wordt je klacht verder opgepakt en uitgezocht. Hopelijk ervaar je snel verbetering.

Goed dat je met ons mee wilt denken, maar je voorstel om meer treinen te laten rijden gaat helaas niet zo makkelijk als je denkt. Dit traject bestaat voornamelijk uit 1 spoor. Door meer treinen te laten rijden komen er problemen op het spoor en dat moet je zeker niet willen. Treinen kunnen elkaar dan niet passeren. En mocht er dan daadwerkelijk iets op het spoor gebeuren dan moeten er ook veel meer treinen stilstaan en wachten. Daarnaast zetten wij tijdens de spits al onze beschikbare treinen al in. We hebben niet een stalling vol met extra treinstellen.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker