Klacht: Altijd te vroeg vertrekken

op 07 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Met regelmaat vertrek ik met de bus van de Tuinzigtlaan te Breda. De bus vertrekt meestal eerder dan gepland, vaak 2 tot 3 minuten eerder. Dit op zichzelf is al bizar dat dit gebeurd maar deze ochtend is echt de druppel. De bus vertrekt gewoon meer dan 5 minuten te vroeg. Het gaat hierbij om bus 311 die om 10:17 zou vertrekken maar al om 10:12 aankwam en direct wegreed. Schandalig. Los dit op want hierdoor heb ik al meerdere malen overstappen, treinen en afspraken gemist. Laat ik ook direct duidelijk maken dat ik er een probleem van zal maken als jullie dit niet netjes afhandelen.

1. Wanneer de bussen vertrekken op de tijd waar het staat aangegeven.
2. De buschauffeurs hierop streng worden aangesproken, ze zijn professionals dus gedraag je dan ook zo.
3. Wanneer ik een formeel excuus ontvang

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 februari 2018 om 12:37 geantwoord

Beste Caslammerink,

Wij begrijpen uit jouw reactie dat lijn 311 regelmatig te vroeg is vertrekt volgens de tijd die in de dienstregeling staat. Jouw reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestigingsmanager en die geeft het volgende aan. Al onze bussen zijn uitgerust met een GPS gestuurd systeem dat registreert hoe laat de bus rijdt en bij welke haltes hij is gestopt. Zo kunnen wij zien welke bussen te vroeg of met vertraging hebben gereden, als blijkt dat jouw bussen inderdaad te vroeg zijn geweest dan word dit besproken om deze situaties in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor het ongemak welke je hierdoor hebt ondervonden. Wij gaan er vanuit dat je spoedig verbetering op zult merken naar aanleiding van jouw melding.

^Zoë
Webcare Arriva

Reactie van de melder van de klacht Caslammerink

8 maanden geleden - Dag Zoë, Vanochtend was het de 311 maar andere buslijnen die de Tuinzigtlaan passeren maken zich vaak ook schuldig aan te vroeg vertrekken. Hopelijk wordt het probleem snel opgelost. Met vriendelijke groet, Cas Lammerink

Alle klachten die gemeld zijn door Caslammerink