Klacht: Al een maand lang gedoe met CZ

op 21 mei 2016 over CZ in de categorie Verzekering

Ik heb door medicatiegebruik een dikke 20kg extra gewicht erbij gekregen, wat ik (na beëindiging medicatie) weer graag eraf wil hebben. Middels sporten kom ik al op weg, maar ik wilde graag advies van een diëtiste.

Via via kwam ik in contact met een gewichtsconsulente, aangesloten bij een door CZ erkende bond, die mij op weg hielp. Na advies van haar na te vragen bij CZ of ik een verwijzing nodig heb, heb ik de huisarts geraadpleegd en een verwijzing ontvangen.

De factuur en verwijzing werden ingestuurd en ik ontving een brief dat de declaratie niet juist was. Weer gebeld, de data van de behandelingen ontbraken. Na een nieuwe factuur te hebben ontvangen en al te hebben betaald, deze opnieuw gedeclareerd bij CZ met wederom een brief met als reactie dat de factuur niet klopte.

Gebeld, jongen beweerde dat de factuur niet eens was binnengekomen…raar als je wel een brief erover ontvangt, dus opgehangen, opnieuw gebeld. Deze mevrouw wist mij wel te helpen, de tijden moesten worden bijgevoegd. Uitgelegd dat ik inmiddels de factuur a 235,- heb voldaan en al een paar weken wacht op uitbetaling van CZ en ik geld heb moeten lenen voor levensonderhoud en dit niet netjes vond. Ik diende dan ook een klacht in bij CZ.

Ik werd gebeld door de klachtencommissie, die mijn klacht erkenden en excuses en bloemen aanboden. Tevens zou mevrouw de afhandeling declaratie in de gaten houden. Hiermee was ik erg tevreden.

Vandaag krijg ik weer een brief van CZ met de vergoeding van 50,-!!!!!!!
Ze hebben de vergoeding geplaatst onder ‘voedingsadvies’ ipv diëtiek (3 uur vergoeding) en vanuit het aanvullend pakket jongeren (120,-).

En dat voor jarenlang netjes premie betalen. Ik ben ontzettend teleurgesteld in CZ de afgelopen jaren. Ze vergoeden naar eigen inzichten.
Ik ben geneigd mijn premie nu niet te betalen tot dit is afgehandeld.

Deze klacht heb ik tevens bij CZ ingediend, maar wil het hiermee kracht bij zetten ipv afgescheept te worden met bloemen.

Ik ga me ook zeker oriënteren op andere zorgverzekeraars, omdat ik het absurd vind dat ik maandelijks al 120,- premie betaal en dan nog maar een fractie van een rekening vergoed krijg, tegen alle afspraken in!

Wanneer de factuur a 235,- vergoed wordt vanuit zowel de basisverzekering (dus 3 uur diëtiek) en het resterende deel uit het aanvullende pakket jongeren (120,-).

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CZ over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CZ in behandeling genomen

Bericht van CZ

10 maanden geleden - Beste Daisy F, Jouw klacht geef ik door aan mijn collega's van team klachten en geschillen. Zij kijken hier grondig naar en nemen dan contact met je op. Groeten, Karlijn medewerker Webcare CZ

Reactie van de melder van de klacht Daisy F

10 maanden geleden - De klacht is inmiddels afgehandeld. Passende (en gevraagde) oplossing is geboden. Bedankt!

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CZ een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CZ

Heeft op 30 mei 2016 om 11:12 geantwoord

Beste Dasy F.

Hartelijk bedankt voor je positieve bericht. Ik ben blij voor je dat je de rekeningen toch nog uit coulance vergoed krijgt. Ik zie dat mijn collega van het klachtenteam je dit ook per e-mail heeft bevestigd. Heb je hierover nog vragen? Bel dan gerust met (013) 594 98 90.

Ik wens je een mooie dag verder.

Met vriendelijke groeten,

Karlijn