Klacht: 2 jaar lang doneren en nergens van afweten

Sannexxx op 12 maart 2025 over Aidsfonds in de categorie Goede Doelen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Per toeval per ik er achter gekomen dat ik vast zit aan donaties bij jullie. Zojuist heb ik contact gehad met een collega van jullie en die kunnen mij niet vinden in het systeem: niet met telefoon nummer, niet met adres en niet met mijn e-mail.
Ik ontvang geen SMS van 4004 en ik verstuur ook geen SMS naar 4004.

De reactie die ik daarop krijg: Helaas kunnen wij als Aidsfonds hier niets aan doen. U staat namelijk niet in onze database en wij hebben dus ook geen donaties van u mogen ontvangen. De donaties verlopen namelijk via een SMS-dienst die u ooit een SMS heeft gestuurd en dat gaat buiten onze organisatie om.

Als ik het zo bereken is er in 2 jaar tijd ruim 400 euro naar het aidsfonds toe gegaan, maar ik sta nergens in het systeem?!??

Gewenste Oplossing:

k wil een verantwoording waarom er staat dat ik SMS ontvang/verstuur, maar dat niet gebeurd?
Ik wil weten waarom ik niet bij jullie in het systeem sta en toch betaal?
Ik wil het geld terug dat onterecht aan jullie is betaald!
Waarom is de frequentie van de sms (niet ik niet ontvang) wisselend per maand?

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aidsfonds

Reactie van de melder van de klacht Sannexxx

1 week geleden - Ik heb gebeld, gemaild en een klacht ingediend en er wordt niks mee gedaan. Wel 400 euro kunnen incasseren, maar een klacht behandelen ho maar! Wat een ballen organisatie!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aidsfonds nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Aidsfonds

6 dagen geleden - Geachte mevrouw Sannexxx, Graag reageer ik op bovenstaande klacht. Wellicht is onze e-mail in uw spamfolder terecht gekomen, want wij hebben u op twee data een bericht gestuurd, te weten: Op 25/2/25 hebben wij een e-mail van u ontvangen met bovenstaande klacht. Op 28/2/25 hebben wij uw e-mail beantwoord. Op 4/3/25 hebben wij u nogmaals een e-mail gestuurd, omdat wij nog geen reactie van u hadden ontvangen. Zou het kunnen zijn dat uw gegevens in het systeem staan van de bewuste SMS-dienst? Dit gaat buiten Aidsfonds om. Als Aidsfonds donaties van u ontvangt, dan zal dit te zien moeten zijn op uw bankafschrift (met naam Aidsfonds). Wilt u zo vriendelijk zijn om van deze donaties een print screen te maken en wilt u deze sturen naar [email protected]. Graag met uw naam en telefoonnummer en IBAN-nummer, zodat wij u persoonlijk kunnen benaderen. Wij helpen u graag zo goed mogelijk verder. Vriendelijke groet, Ina Reinders Contactcentrum Donateurs

Reactie van de melder van de klacht Sannexxx

6 dagen geleden - Ik zal op de eerste mail nog wel reageren. Op 4 maart sturen jullie een mail dat er niks aan te doen is, dus ik verwacht niet dat de mail die jullie daarvoor sturen nog van toepassing is. De mail op 4-3: Graag wil ik nog even terugkomen op uw klacht e-mail van 25 februari j.l. Ik heb uw klacht nog even besproken met mijn collega’s en het blijkt dat we wel vaker deze klacht krijgen. Niet vaak, maar helaas komt het wel eens voor. Helaas kunnen wij als Aidsfonds hier niets aan doen. U staat namelijk niet in onze database en wij hebben dus ook geen donaties van u mogen ontvangen. De donaties verlopen namelijk via een SMS-dienst die u ooit een SMS heeft gestuurd en dat gaat buiten onze organisatie om. Ik heb voor u nagezocht hoe u deze kunt stoppen en dat gaat als volgt:

Alle klachten die gemeld zijn door Sannexxx