Klacht: agressieve verkoopmethode

op 25 juni 2021 over HelloFresh in de categorie Vervoersbedrijven

Tijdens de Corona lockdown kon mijn buurvrouw (mw Epema te Foxwolde, 80 jaar) niet naar de supermarkt en heb ik haar HelloFresh aangeraden. Zij heeft dit een week geprobeert en het beviel niet zo goed. Haar man heeft maagklachten en kan veel producten niet eten. U mailde haar na die week hoe het beviel en zij antwoordde direct dat het voor hen niet geschikt was dat zij het abonnement daarbij wilde opzeggen. U mailde haar niet terug met de uitleg dat zij zich ook nog via de website moest afmelden. In plaats van de uitleg te geven die zij nodig had stuurde u haar een rekening van 88 euro voor het voortzetten van het abonnement (hoewel er na die eerste week nooit meer iets geleverd is) en verschillende steeds onaangenamere aanmaningen. Op haar emails, antwoordde u niet. Inmiddels krijgt zij brieven van de deurwaarde om die 88 euro te innen voor een nooit bezorgd en nooit besteld pakket. Dit is een walgelijke onethische verkooptactiek. Stop hier direct mee.

Wanneer de zogenaamde schuld van mw Epema, voor niet bestelde en niet bezorgde pakketten wordt kwijtgescholden en de deurwaarde stopt haar te belagen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar HelloFresh over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door HelloFresh in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat HelloFresh een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

HelloFresh

Heeft op 29 juni 2021 om 14:44 geantwoord

Hello,

Dankjewel voor je bericht! Wat jammer dat je onze eerste box aanbieding misleidend vindt. Goed dat je er even een berichtje over stuurt! Wat vond je precies onduidelijk aan de manier waarop wij het proberen te communiceren? Wij proberen duidelijk aan te geven dat het om een eerste gratis box bij een flexibel lidmaatschap gaat. Het staat er onder de bestelknop die je hebt aangeklikt je gaat hiermee een flexibel, wekelijks opzegbaar lidmaatschap aan. In de eerste box zit tevens een welkomstfolder die het gehele concept nog eens uiteenzet, ook staat alles uiteraard in de welkomstmail, website en de algemene voorwaarden. We doen dus zeker weten ons best om er voor te zorgen dat niemand wordt verrast, waar het niet onze bedoeling is om zonder het afweten van klanten een lidmaatschap aan te bieden. Ook hebben we geen minimale afname, dus mocht je na de eerste gratis box het lidmaatschap willen stopzetten, dan kan dat.

Wel is het uiteraard vervelend dat mevrouw heeft geprobeerd contact op te nemen per mail, dit is inderdaad een contactkanaal dat wij nauwlijks gebruiken omdat het niet echt uitnodigt tot interactie. Graag helpen we mevrouw verder en willen we samen een oplossing zoeken. Ik zou je willen vragen om contact met ons op te nemen via een van de volgende kanalen: https://www.hellofresh.nl/contact-page/.

Groeten,

Caroline

Alle klachten die gemeld zijn door mw Sommer