Klacht: Agressieve verkoop-methode en uitblijven van terugbetaling bij annulering

op 22 februari 2018 over PractiComfort in de categorie Medische produkten

Bij de verkoop werden drie scootmobielmodellen getoond waarbij al gauw duidelijk was dat de middelste scootmobiel het meest geschikt moest zijn. Verkoopfuik. Echter was het model niet echt passend. Later hoorden we van vrienden dat bij een concurrent de verkoper zelf met de suggestie van een aanpassing kwam. Bij PractiComfort gebeurde dit niet. Andere modellen werden niet getoond en een andere afspraak voor meer passende oplossing gebeurde ook niet. Wij hadden nul ervaring op dit gebied en hebben ons laten overdonderen. Bij een vergelijksite werd ons verteld rekening te houden met een prijs tussen de 950 en 2450 euro. Het middelste model kostte 2950. Wij schrokken uiteraard van deze prijs. De verkoper ging een collega bellen en ineens was daar een ‘unieke kans’ op een scootmobiel, middelste model van 2200 euro. Onder tijdsdruk geaccepteerd en betaald. Binnen een dag spijt en op 6 januari alsnog geannuleerd. De verkoop was gericht op snel scoren, niet op klantgerichtheid.

Twee dagen later geannuleerd, volgens wettelijke bepaling met recht op volledige restitutie binnen 30 dagen. 6 januari geannuleerd, blijkt dat dit intern pas 18 januari doorgevoerd is in het systeem. Terwijl telefonisch ze doorgegeven hebben dat dit 8 januari al als geannuleerd beschouwd werd. Nu rekenen ze vanaf 18 januari het ingaan van de 30 dagenperiode. 18 februari nog steeds geen geld. Maandag 19 februari weer gebeld en aangegeven diezelfde dag het geld op onze rekening te willen zien. We zouden teruggebeld worden. Geen telefoontje maar een mail dat het geld deze week wordt overgemaakt. Hoezo moet dat weer een hele week duren? Het is nu donderdagmiddag en het geld is er nog steeds niet.

Als de 2200 euro vandaag 22 februari op onze rekening staat.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PractiComfort in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PractiComfort een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PractiComfort

Heeft op 22 februari 2018 om 12:46 geantwoord

Beste mevrouw Van Dongen,

Wat vervelend dat het bedrag nog niet is terug gestort, mijn oprechte excuses hiervoor. Ik ga dit direct voor u oppakken en ervoor zorgen dat het bedrag uiterlijk morgen, 23-2, op uw rekening staat.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons gerust telefonisch contacten.

SilverMobility
de serviceorganisatie van PractiComfort
071-4097171

Heeft op 23 februari 2018 om 15:01 geantwoord

Waarom staat mijn klacht op opgelost, terwijl ik ook vandaag 23 februari weer mijn geld NIET heb teruggekregen?

Alle klachten die gemeld zijn door mevr. van Dongen