Klacht: Agressief overkomende buschauffeur

op 16 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, rond 15:00, was ik aan het wachten op bus 5 richting Sterrenburg bij bushalte Campanula. De bus was later dus ik ging even zitten op het bankje. Toen de bus hard aan kwam rijden had ik geen tijd meer om mijn hand op te steken en op te staan vanwege de spullen die ik bij had. De bus reed zo hard dat ik daar geen tijd voor had. Omdat ik nog net op tijd een gebaar kon maken waarom hij zomaar doorreed, stopte de bus een stukje verderop. Toen ik binnen kwam kreeg ik de wind van voor. De buschauffeur meldde mij met een agressieve toon dat ik mijn hand niet had opgestoken, waarop ik netjes meldde dat ik daar geen tijd meer voor had, aangezien meneer hard voorbij reed. De buschauffeur meldde mij opnieuw met een agressieve toon dat de regels van Arriva zijn dat hij alleen mag stoppen als er een hand wordt uitgestoken. Ik vertelde meneer dat ik niet boos was en totaal geen ruzie wilde. De buschauffeur meldde dat hij wel boos was, en dat dit niet de gang van zaken zijn. Ik vertelde de buschauffeur dat hij dit ook op een normale toon tegen mij kon zeggen, aangezien ik ook normaal tegen meneer praatte. De buschauffeur zei dat hij volgens hem op een normale toon praatte en als ik dat niet zo had opgevat, dat mijn zaak was en niet het zijne. Ik heb meneer met alle respect behandeld, en ik had het gevoel dat ik dat niet terug kreeg. Ik ben echt niet zeurderig, maar ik vond deze meneer zo onaardig overkomen dat ik dit toch wil melden. Nogmaals, als dit de nieuwe regels zijn, mag de buschauffeur dit best melden, maar ik vind niet dat hij dit kan vertellen op de manier hoe hij dit vanmiddag heeft gedaan.

Als de buschauffeur mij met respect behandeld

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 16 februari 2018 om 16:57 geantwoord

Beste Danique67,

Jeetje, ik begrijp uit je klacht dat de chauffeur niet echt vriendelijk was omdat je volgens hem je hand niet opstak en later onvriendelijk bleef toen er nog over werd gesproken. Allereerst is het niet verplicht om je hand op te steken maar het is meer een ongeschreven regel. Een bushalte wordt namelijk ook wel door hangjongeren gebruikt, mensen die met de auto worden opgepikt, om even uit te rusten enzovoort. Het is daarom handig om je hand op te steken dan weet de chauffeur dat je mee wil. Maar verplicht is het niet! Ik ga je klacht doorsturen naar de regio zodat dit besproken kan worden. Excuses voor het ongemak!

^Jimmy
Webcareteam Arriva