Klacht: Aggresieve OV controllers

op 22 april 2017 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,
Vandaag stond ik in de tram 5 tussen de Dam en Leidseplein, van ongv. 18.35 tot 18.45.
De tram was al erg vol, ik liep naar binnen door achsterste (laatste) deur. Daar stonde 2/3 controllers gekleed in “alledaagse kleding.” Ze lieten niemand door naar achter omdat ze “boetes aan het uit delen waren aan twee vrouwen, erg luidruchtig.” Er was geen ruimte om door te lopen naar voren dus ik vroeg netjes of ik kon gaan zitten ergens achter omdat daar nog een stuk of 10 stoelen vrij waren. Ze waren ” aan het werk” dus niemand mocht naar achteren. Uiteindelijk bleef ik maar bij de deur staan terwijl mensen niet meer naar binnen konden.
Ik vind dit al een beetje gek maar erger vind ik de manier waarop de controllers ter werk gingen. Hun toon was erg aggresief en ik voelde mij hierdoor ongemakkelijk, samen met de andere tramgangers. Door de drukte duwde één controller mij zo hard weg (waarschijnlijk niet express, maar alsnog) dat mij telefoon uit mn hand viel. Zonder omkijken ging hij weer door met een luide discussie en mensen wegsturen (waarheen snapte ik niet want de tram was duidelijk overvol).

Ik ben tevreden wanneer deze mannen te weten komen dat dit niet normaal is, en ze voortaan vriendelijker of gewoon normale moeten omgaan met mensen.
Ik snap dat zij hun werk moeten doen maar het hoeft allemaal niet zo aggresief en compassieloos voor de andere mensen in de tram.

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Annabelvaneijk