Klacht: Afwijzing van uw autoverzekering bij Allsecur

yn op 16 oktober 2017 over Allianz Direct in de categorie Verzekering

“Op basis van de door u opgegeven informatie kunnen wij deze aanvraag niet accepteren. De reden hiervoor is dat uw persoonlijk risico te veel afwijkt van de risicogroep die Allsecur wenst te verzekeren.

U bent tijdelijk verzekerd tot 16/10/2017, 23:59 uur.-”

woensdag 11/10/2017 mijn auto (voorlopig) verzekerd.
vandaag 16/10/2017 bovenstaand bericht ontvangen.

telefonisch contact plaatsgevonden zojuist met Mevr. S. Oosterhuis.
rede afwijzing: er zou reeds afwijzing zijn geweest in de afgelopen 2 maanden voor deze auto.
dit is onwaarschijnlijk, gezien inzichtelijke tenaamstellingen: geruime tijd in bezit geweest van gerenommeerde garage.
bij navraag m.b.t. eerdere afwijzing, is de afdeling “acceptatie” afwezig, deze zijn er morgen.
Hetgeen mij helaas dwingt om een verzekering elders met spoed af te sluiten.

ik twijfel ten zeerste of mijn andere auto hier verzekerd “moet” blijven.

in afwachting van een juiste afhandeling.

mvg Nick

verdere verdieping, danwel uitleg van afwijzing zou zeer op prijs gesteld wordt
eventueel extra gemaakte kosten (door afsluiting andere verzekering) hoop ik in tegemoetgekomen te worden.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allianz Direct over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Allianz Direct in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allianz Direct een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allianz Direct

Heeft op 17 oktober 2017 om 18:39 geantwoord

Beste yn,

Ik vind het vervelend om te lezen dat we je aanvraag hebben moeten afwijzen. Ik begrijp dat dit je mogelijk in een lastige situatie brengt en dat het voor verwarring zorgt. Zeker omdat je al geruime tijd een verzekering bij ons hebt voor je Ford.

De reden waardoor we de verzekeringsaanvraag voor de Peugeot hebben afgewezen is omdat een berekening voor hetzelfde kenteken kort geleden al is afgewezen. Op basis van de toen opgegeven gegevens zou de aanvraag door ons niet geaccepteerd worden. Jouw aanvraag heeft diverse overeenkomsten met de afgewezen berekening. In dergelijke gevallen wordt ook een tweede aanvraag niet geaccepteerd.

Ik hoop dat je inmiddels een verzekering naar wens hebt gevonden voor de Peugeot. Het is niet helaas niet meer mogelijk om de Peugeot alsnog bij Allsecur te verzekeren.

Sjoukje namens het Allsecur Klachtenteam

yn

Heeft op 17 oktober 2017 om 18:44 geantwoord

Ik zou graag inzicht krijgen in de eerdere afwijzing, daar de verzekering voor een eerste maal door ons is aangevraagd. De aanvraag is juist telefonisch gebeurd, omdat de website bleef vastlopen van allsecur. (Inmiddels opgelost voor de Peugeot)

Alle klachten die gemeld zijn door