Klacht: afwijzing van autoverzekering

op 08 maart 2016 over Allsecur in de categorie Verzekering

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 26 februari 2016 een autoverzekering aangevraagd voor mijn renault megane. Vervolgens hoor ik helemaal niets meer en vind er geen premie afschrijving plaats. Hierop heb ik vandaag contact opgenomen met 1 van de klantenservice medewerkers. Nadat ze mij ruim een kwartier in de wacht had gezet, kon ze mij mede delen dat mijn aanvraag is geweigerd. Dit verbaast me enorm!! Ik heb nog nooit iets in mijn verleden gehad, betaal mijn premie altijd netjes op tijd en kon me gewoon niet voorstellen waarom ze dit hadden gedaan. Hierop antwoorde de desbetreffende dame, dat ik ben geweigerd omdat er begin februari ook een aanvraag is geweest voor deze auto en deze is niet geaccepteerd. Ik heb deze auto van mijn zus overgekocht aangezien zij hem niet meer kan bekostigen. En wat blijkt nu… Ik word gewoon gestraft op basis van het verleden van mijn zus??!!! Wanneer ik om uitleg vraag, word ik afgekapt en wordt mij verteld dat ik niet geaccepteerd zal worden. Ik vind dit niet terecht en wil dat iemand mij duidelijk vertelt waarom ik zo word behandeld. Ik ben nu tegen mijn weten in sinds 26 februari niet verzekerd. Is dit hoe jullie met mensen omgaan?

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als jullie je excuses aanbieden en mensen goed screenen voordat jullie op zo een harde en onmenselijke manier een afwijzing doen. Nogmaals is mijn vraag: Hoe kan je mij afwijzen op basis van de gegevens van mijn zus? Als ik hier geen correct antwoord op krijg, zal ik dit hoger op spelen. Jullie werken tegen de regels in op deze manier.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 30 juni 2016 om 08:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Haida,

Allereerst wil ik namens Allsecur mijn verontschuldigingen aanbieden voor het feit dat u nu pas reactie ontvangt op uw klacht van 8 maart 2016. Vanwege een systeemfout is uw klacht nu pas zichtbaar geworden. Uiteraard heb ik uw klacht per direct in behandeling genomen.

Vooropgesteld vind ik het vervelend te horen dat uw autoverzekering bij Allsecur voor de Renault is afgewezen. Ik hoop dat u de auto inmiddels elders hebt kunnen verzekeren.

Op 26 februari 2016 hebt u via internet een aanvraag gedaan voor de autoverzekering voor de Renault. Op 29 februari 2016 heeft Allsecur u per sms en e-mail geïnformeerd over de afwijzing. Uw aanvraag voor de verzekering voor de Renault is afgewezen omdat er eerder kort na elkaar meerdere aanvragen zijn geweest voor hetzelfde kenteken met dezelfde achternaam op verschillende woonadressen. Wij achtten het risico te groot dat de auto toch bestuurd zou worden door de aanvrager waarvan de verzekering eerder is afgewezen. Dit ook gezien het feit dat Allsecur, in tegenstelling tot andere verzekeringsmaatschappijen, geen uitsluitingen opneemt op de polis. Dit betekent dat zodra de verzekering zou zijn geaccepteerd, volgens onze voorwaarden iedereen de auto zou mogen besturen.

Ik ga ervan uit u met bovenstaande uitleg voldoende te hebben geïnformeerd en nogmaals onze excuses voor de verlate reactie.

Met vriendelijke groet,

Cathelijne Bloks
namens Allsecur

Alle klachten die gemeld zijn door Haidi