Klacht: After Pay blijft drammen voor betalen

op 24 juni 2021 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Hierbij mijn klacht kan ik 2 bijlagen doen toekomen.
Dit is een 2 ledige klacht, t.w. product van Grandado wat verkeerd volkomen verkeerd
was geleverd, door mij volledig retour is gestuurd naar adres wat op etiket verpakking van Grandado stond
Product was een kinderbad en een eerder ontvangen bad hoofdsteun wat
voor een zitbad volwassene moest zijn, maar geleverd werd bij een
kinderbad. Dit dus nooit besteld. Dus de hoofdsteun voor zitbad volwassene (dit ook nooit
ontvangen, en na vele mailtjes waar nooit op gereageerd is geworden door Grandado), dus
het zitbadhoofdsteun volwassene bij het kinderbad in gedaan en zo retour
gestuurd naar het adres wat op etiket Grandado stond.
Bij navraag bij PostNL is het op 10-04-2021 naar Grandado retour
gestuurd. Heb bewijs in bijlage van!
Daar ik voor etiketadres op verpakking ook naar de website van Grandado ben gegaan maar via hun website geen retouradres te vinden is, en bij komt dat het ordernummer niet juist ingetikt kan worden.
Bij intikkenordenummer krijg je dus fout melding.
Dus enige optie was adres op etiket verpakking Grandado gebruiken, bij de
PostNL locatie wisten ze dat het zo goed was, je moet er ook nog voor
betalen. Hier heb ik ook bewijs van d.m.v. track en trace kassabon porto locatie PostNL
Karwei Schagen.
Nu heeft After Pay mede neiging om te dreigen om toch de helft te betalen,
dit ben ik zeker niet van plan daar de service After Pay als van
Grandado is slecht. Ben geen klant meer van Grandado en heb mijzelf ook bij Grandado uit/afgemeld van de nieuwsbrieven.
De Trustpilot heeft hele slechte scoren voor Grandado en After Pay.

Oplossing: After Pay moet stoppen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

Bericht van Afterpay

4 weken geleden - Hi, Wanneer een bestelling van Grandado wordt geretourneerd naar het depot adres in Schiedam, geven zij het volgende aan: Het adres in Schiedam is een depot van PostNL, bedoelt voor PostNL zelf indien een pakket onbestelbaar is. Onbestelbaar houdt in dat het om wat voor reden ook niet geleverd kan worden aan de geadresseerde. Het adres kan dus niet gebruikt worden om bestellingen te retourneren. De retourprocedure en voorwaarden staan duidelijk aangegeven in de bevestigingse-mail en op de klantenservicepagina kun je bestellingen eenvoudig retour melden. Voor meer informatie verwijs ik de klant naar de algemene voorwaarden. Grandado is niet verantwoordelijk als retour gestuurde producten niet bij ons aankomen en er niet conform de retourvoorwaarden is geretourneerd. De retouraanvraag wordt daarom afgewezen en dit betekent helaas dat de klant de factuur toch moet voldoen. Helaas kunnen wij dan ook niks voor jou betekenen in dezen. Je zou nog kunnen proberen om contact op te nemen met PostNL om het pakketje terug te krijgen. Gezien de factuur ongewijzigd zal blijven, zien wij graag de betaling uiterlijk 22-07-2021 tegemoet. Met vriendelijke groet, Silko

Reactie van de melder van de klacht Verbeekbc

4 weken geleden - Dit verhaal is een klets verhaal, Het adres Schiedam is een goed adres waar POTNL zorgt dat verder getransporteerd wordt. Dit is ook gedaan wat ik heb nagezocht op 10 april 2021. Daarbij was het ontvangen product niet mijn product maar een verkeerd product. En de website van Grandado vertoont gebreken waar je geen ordenummer juist in kan vuller. Daarbij stond dit adres pop etiket van Grandado op het verkeerde product. Bewijs van POSTNK wil ik meezenden maar dat kan niet in dot bericht. Zal het separaat zenden aan Klacht.nl

Bericht van Afterpay

3 weken geleden - Beste, Wij snappen dat dit vervelend is, echter kunnen wij hier verder niets in betekenen. Wij factureren in opdracht van Grandado, zolang zij de factuur niet crediteren zullen wij doorgaan met factureren. Grandado heeft op 17 april 2021 om 9:12 jou per mail voorzien van een antwoord. Het komt er op neer dat ze de retour niet zullen en kunnen verwerken doordat er niet aan de retourvoorwaarden voldaan is. Hierdoor komt het er op neer dat de factuur voor de uiterlijke betaaldatum voldaan dient te worden om overdracht naar een incassobureau te voorkomen. Mocht je het hier niet mee eens zijn, dan zou je advies kunnen inwinnen via een derde onafhankelijke partij zoals een rechtsbijstandverzekering of juridisch loket. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Silko

Reactie van de melder van de klacht Verbeekbc

3 weken geleden - Dit is pure oplichting en ik ben zeer blij dat ik niet van te voren € 80,00 betaald heb. Gelukkig niet. Ik heb bewijs dat het product is aangekomen, dus Grandado vist achter het net en ik ga zorgen dat Grandado exit komt en gaat, zo snel mogelijk. Opduvelen met Grandado

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 30 juni 2021 om 13:08 geantwoord

Beste,

Wij hebben je inmiddels voorzien van onze informatie en advies.
Doordat er niet aan de retourvoorwaarden voldaan is zal Grandado de factuur niet crediteren. Hierdoor komt het er op neer dat de factuur voor de uiterlijke betaaldatum voldaan dient te worden om overdracht naar een incassobureau te voorkomen.
Wij hopen dat je er verder uit komt met Grandado en eventueel een derde onafhankelijke partij.

Silko

Alle klachten die gemeld zijn door Verbeekbc