Klacht: afspraken niet nagekomen

op 14 september 2016 over ML Tours in de categorie Reizen Algemeen

Na vele telefoontjes richting ML tours en iedere keer met een belofte afgescheept te zijn heb ik besloten een klacht in te dienen. Na het indienen van de klacht zijn de personeelsleden van ML tours minder vriendelijk en om eerlijk te zijn heb ik weinig vertrouwen in een eerlijke en nette afhandeling die binnen termijn gesteld is. Immers hebben zij zich ook niet gehouden aan de eerste termijn ivm een terugboeking. Nu moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat niet alle medewerkers onvriendelijk zijn. Maar zeker wanneer ik ene Moestapha aan de lijn kreeg waren de gesprekken zeer onvriendelijk en had hij het vooral heel druk met vertellen hij ongemakkelijk en onveilig hij zich tijdens het gesprek voelde.

Hieronder dezelfde klacht die ik ook bij Ml tours heb ingediend,

Geachte heer/ mevrouw,

Allereerst wil ik beginnen met het feit dat op deze manier communiceren niet mijn manier is.

Over het algemeen heb ik prettige ervartingen met ML tours. Het afgelopen jaar heb ik dan ook verschillende boekeingen gedaan, zowel voor mijzelf, mijn familieleden als voor mijn vrienden.

Met de boeking van 16 juli is er helaas iets mis gegaan. op de een of andere manier heeft hij deze datum niet gepakt en de heen en terugreis op dezelfde dag geboekt. De site liep op die dag ook verschillende keren vast. Op zich was er niets aan de hand, want na een telefoontje met een van jullie medewerkers hebben we dit rechtgezet en een nieuwe boeking gemaakt.

Op datzelfde moment werd mij de toezegging gedaan dat het geld binnen 2 tot 3 weken op mijn rekening zou staan.

Met dit in mijn achterhoofd heb ik voor mezelf in de week van 23 juli spontaan een reisje van 2 weken geboekt. Ik ben op 30 juli vanuit Brussel vertrokken en 13 augustus teruggekomen. overigens met een aangename vlucht.

In de week van 10 augustus heb ik contact gehad met ML tours. De aanvraag bleek nog niet in behandeling te zijn genomen en men beloofde mij dit alsnog zo snel mogelijk te doen.

Terug in Nederland heb ik een week later weer contact gehad met ML tours. weer bleek de aanvraag nog niet verwekt te zijn. Weer beloofde men mij dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Ook werd mij duidelijk dat de eerste toezegging een foutieve toezegging was en dit niet had mogen gebeuren.

Feit is dat dit echter wel gebeurd is. Hier baal ik enorm van. Ik ben zelf voor openheid en eerlijkheid. wanneer men mij 8 weken geleden had toegezegd dat dit 6 tot 8 weken zou duren dan was dit ook goed geweest. Ik had dan bepaalde beslissingen anders genomen. Zo zou ik bijvoorbeeld bepaalde uitgaven niet gedaan hebben.
Sommige beslissingen zijn gemaakt op het feit dat ik nu rond deze periode het bedrag van 770 euro op mijn rekening zou hebben.

Het is dan ook spijtig om te moeten concluderen dat het bij ML tours alleen gaat om het aantal boekingen en wanneer het om een boeking gaat men alle tijd voor je heeft om je te helpen en te woord te staan. Maar wanneer het gaat om iets anders geeft ML tours hier geen gehoor aan.

Ik ben op jullie site en op facebook heel lovend geweest over ML tours en ik heb jullie actie ook veel gedeeld en gepromoot. Ik kan hier helaas niet meer achter staan en neem mijn woorden hierin dan ook terug.

Zoals ik al eerder heb benoemd ben ik voor openheid en eerlijkheid. Als men mij 8 weken geleden gezegd had: het gaat zeker een jaar duren, dan was dat ook goed geweest. al had dat wettelijk gezien niet gemogen.

Rest mij niets anders dan deze klacht bij jullie in te dienen. Maar omdat ik het vertrouwen in jullie ook kwijt ben zal ik deze klacht ook bij de officiële klachtencommissie indienen.

met vriendelijke groet,

Fatima el hajjioui

Wanneer ik het bedrag van 770 euro teruggestort heb gekregen en het zou ML tours sieren wanneer zij excuses zouden aanbieden,. Erg makkelijk om achteraf te zeggen dat dit de interpretatie van de klant is wanneer zijzelf een fout maken. Fouten maken is heel menselijk, en kunnen ook rechtgetrokken worden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over ML Tours

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over ML Tours nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door DXZI90