Klacht: Afspraak maken voor aanleg internet.

op 25 juli 2016 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Al anderhalf decennium tevreden klant van KPN: zowel privé als zakelijk alle digitale producten bij hen lopen. Sinds de verhuizing van mijn praktijk op 1 mei jl. ben ik minder tevreden. Internet kon niet meeverhuizen naar de nieuwe locatie i.v.m. Een verouderd adsl-verbinding (hadden ze me van op de hoogte kunnen brengen dat er een nieuwere versie beschikbaar is). Daardoor moest ik het eerst afsluiten en dan opnieuw aanvragen. Dat aanvragen bleek een probleem: het oude was na een maand nog steeds niet afgesloten. Vervolgens zou het opnieuw aanleggen prijzig zijn volgens de telefoniste en minimaal een maand wachttijd inhouden. Uiteindelijk toch besloten op 30 juni om opnieuw internet aan te vragen. Er waren problemen met het computernetwerk bij KPN zelf, waardoor de oorspronkelijke afspraak van aanleg van 22 juli naar 2 augustus verschoof. Kan gebeuren, zei ik nog.
Enkele dagen later ontving ik het verzoek per sms om contact op te nemen met de monteur om een afspraak in te plannen. Verward belde ik KPN op, waarna bleek dat ook 2 augustus niet was opgeslagen in de computer als afspraakdatum. Inmiddels ben ik tussen de 10-15 telefoontjes verder waarna afgelopen vrijdag 22 juli het verlossende telefoontje kwam dat op 2 augustus tussen 13-15 uur een monteur internet in de praktijk zou komen aanleggen.
Vandaag ontving ik per sms van KPN het verzoek om contact op te nemen met een monteur om een afspraak te maken. Weer verward, maar zeker ook geagiteerd, neem ik braaf contact op. De betreffende telefoniste maakte mij op niet al te nette wijze duidelijk dat zij door KPN was ingeschakeld om een lasser te sturen naar mijn zakelijk adres. Deze lasser kon onmogelijk voor 2 augustus komen, dus die afspraak kon echt niet doorgaan vanuit KPN. Op mijn vragen of zij dan gewoon met KPN contact op kon nemen om het e.e.a. nauwkeurig af te spreken en of ik haar meerdere kon spreken, werd vrij onbeschoft geantwoord dat het mijn probleem was. Uiteindelijk vroeg ik dan naar een datum wat wel mogelijk was, daarop wilde ze geen antwoord geven.
KPN heb ik inmiddels op de hoogte gebracht van de situatie. Ik zou vandaag nog teruggebeld worden.

Ik ben tevreden als er op 2 augustus internet, werkend en wel, aangelegd is op de afgesproken plaats en tijd. Mocht dit niet haalbaar meer zijn, verwacht ik, naast de excuses van de telefoniste vanhet lasbedrijf, zeker ook een compensatie voor mijn collegae en ik voor het leed dat bellen-met-KPN internet-om-internet-aan-te-leggen heet te verzachten.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN Internet

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN Internet nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mw. Ter Heide