Klacht: afsluiten zonder totaal overzicht, vooraankondiging, minderjarige kinderen & astma

op 12 april 2017 stonden ze van PWN voor mn neus om af te sluiten, zonder dat ik enige overzichtsfactuur had ontvangen. volgens PWN zou ik nog wel 1200 euro moeten betalen maar als ik 750 euro direct zou betalen zouden ze niet afsluiten. Ze hebben toen de meterstand opgemeten en volgens de mevr. van de 2, zou ik nog meer moeten betalen. Ik heb ze de deur uit gezet nadat ik de hele situatie heb uitgelegd én ook dat er nogal wat problemen zijn met vorderingen op mn bijstand die niet rechtmatig zijn én dat ik niet direct zo even 750 eu kon betalen.

Afgelopen maandag 17 juli hebben ze me afgesloten, buiten de normale termijn rekening heb ik niet één overzicht ontvangen na 12 april wat ik zou moeten betalen. Daarbij had PWN het over rekeningen die sinds 2012 open zouden staan; hier heb ik nooit bericht over gehad én bovendien heb ik altijd een bijstand dan wel BBZ gehad én heeft PWN bij mijn weten nooit enig beslag gelegd om zo achterstallige facturen te innen.

Er is geen rectherlijk vonnis én tevens denk ik dat ze géén vergunning hadden om in de straat te graven. Er is ook geen onwil om te betalen eerder ONMACHT om te betalen…. Bovendien heb ik zelf astma & mogelijk TBC (dit schijnt in mn omgeving voor te komen en ik moet getest worden hierop), heb ik minderjarige kinderen én val daarmee dus in de groep kwetsbare consumenten die niet afgesloten mogen worden…… Ook is het zo dat PWN al 2e aanmaningen stuurt voordat de betaaltermijn is afgelopen..

Buiten het feit dat ik regelmatig iemand van PWN aan de deur heb gehad ivm termijn bedragen, wist deze meneer helemaal niets van openstaande facturen, dit heb ik ‘m gevraagd nadat hij ook in april aan de deur verscheen; hij wist daar niets van én het is ook niet zo dat hij mij er eerder op aan heeft gesproken; wat me vrij normaal lijkt bij achterstallige betalingen… toch?

Het kan toch niet zo zijn dat je in dit zogenaamde 1e wereld land, een geciviliseerd land, dat er
1. geen normaal volledig overzicht is van achterstand,
2. dat een 2e persoon incasseert van PWN die hier Niets van af weet maar wel regelmatig aan de deur is geweest ivm iedere keer 1 termijn bedrag ..
2.a. deze meneer niets van openstaande achterstallige rekeningen wist noch mij er ooit op aan heeft gesproken
3. dit rekeningen zou betreffen van 2012; zijn bij mijn weten nooit en te nimmer gestuit
3.a. er nooit een poging is geweest van PwN om via uitkering beslag te leggen, dit terwijl PWN daar gewoon mogelijkheden toe heeft
4. ik met minderjarige kinderen woon & zelf astma heb
4.a en afgesloten wordt terwijl PWN zelf op vele vlakken in gebreke is én is geweest!!!

Niemand in dit land kan een betalingsregeling treffen áls je niet weet wat je moet betalen…… Op die gronden kan het niet zijn dat je afgesloten wordt. Tevens is deze gang van zake niet in lijn met de wet die in 2012 is ingegaan en waarin staat dát er altijd moet worden gezorgd vanuit PWN/waterleiding bedrijf, dat afsluiten voorkomen wordt; daar is hier niets van te merken geweest…….

als ik gewoon weer aangesloten ben én een fatsoenlijk overzicht heb van PWN om een betalingsovereeenkomst te treffen waar in geen onrechtmatige incassokosten zijn berekend alsmede geen af & aansluit kosten zijn berekend..

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hilliebillie73