Klacht: Afschrijving van 17-jarigen door misleidende website

op 23 mei 2015 over Zorgtoeslag.nl in de categorie Adviesbureau

Mijn dochter belde gisteren op dat er bij haar zorgtoeslag van haar rekening afgeschreven was. Dat vond ik al vreemd, want zorgtoeslag wordt niet zomaar van een rekening afgeschreven. Nadat ik even op haar rekening gekeken heb zag ik dat het ging om zorgtoeslag.nl. Blijkbaar heeft mijn dochter alvast voor haar 18e zorgtoeslag willen aanvragen bij de belastingdienst, en is via google op de site van zorgtoeslag.nl gekomen, in de heilige veronderstelling dat dit de website voor het aanvragen van zorgtoeslag was.
Vandaag kreeg ze van de belastingdienst een algemene informatie brief, waarin stond dat ze onder andere zorgtoeslag kon aanvragen, maar er is geen enkele bevestiging dat deze aangevraagd is.
Ze gaat nu via de reguliere weg zelf zorgtoeslag aanvragen, en zal geen gebruik maken van de diensten van zorgtoeslag.nl
Aangezien er geen enkel bewijs is dat zorgtoeslag.nl een dienst heeft geleverd, lijkt dit erg frauduleus, en heeft ze de afschrijving gestorneerd.

Persoonlijk ben ik van mening dat ondanks het feit dat jullie op jullie website vermelden dat jullie intermediair zijn, de hele zaak erg misleidend is, vooral voor jongeren. min dochter weet niet eens wat intermediair betekent, en is er vol onschuld ingetrapt.

Graag de zaak laten voor wat hij is, ze zal geen gebruik maken van jullie voor haar overbodige dienst.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Zorgtoeslag.nl in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zorgtoeslag.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zorgtoeslag.nl

Heeft op 22 juli 2015 om 15:46 geantwoord

Heeft op 28 april 2017 om 12:35 geantwoord

Om verder juridisch getouwtrek over een relatief klein bedrag te voorkomen heb ik uiteindelijk het bedrag toch maar voor haar betaald.
Dit bedrijf opereert tussen de grenzen van de wet en de fatsoensnormen in. Jammer dat je op die manier over de rug van tieners je geld moet verdienen.

Alle klachten die gemeld zijn door Twinsat