Klacht: Afhandelinggarantie

op 19 augustus 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb de ikea godmorgon wastafel combinatie met 10 jaar garantie.
Na een jaar begonne er kleine zwarte strepen op de wastafel te komen. Het werden er steeds meer. Ikea gebeld en de klacht werd in behandeling genomen. Ikea bied mij uit coulance een nieuwe wastafel aan. Want het is geen fabricage fout zeggen ze. Mijns inziens is het wel degelijk een product en of fabricagefout. De wastafel is niet bestendig tegen normaal gebruik. De wastafel wordt normaal gebruikt, eerder, voorzichtig gebruikt. Nu wil Ikea mij een nieuwe wastefel geven maar ikmoet hem wel direkt omruilen. Dat betekent dat ik iemand moet inhuren om de boel af te breken en de oude wastfel moet inleveren. En dan weer iemand om de nieuwe te instaleren. Wat gebeurt er met de kast die eronder zit als een vastgekitte wastafel eraf wordt gehaald?
Het gaat mij een hele boel geld kosten om dit alles weer netjes te krijgen.
Ikea levert een slecht product en de garantie is een beetje vreemd.
Ze geven 10 jaar dus je denkt dat het wel een goed product is.

Ik ben tevreden als Ikea met een goede oplossing komt. De omruil actie uit coulance slaat nergens op. Ik wil een fatsoenlijke en haalbare oplossing.
Oftewel mijn geld terug voor de wastafel, of een nieuwe wastafel zonder omruilen met de garantie dat deze wastafel wel goed is. Stel dat de nieuwe wastafel dezelfde mankementen gaat vertonen, dan ben ik tweemaal montagekosten kwijt. Tevens zal de wastafelonderkast hier niet mooier van worden.
Ikea, kom met een fatsoemlijke oplossing!

Alle klachten die gemeld zijn door Jantinadepo