Klacht: Afhandeling klacht antieke buizenradio

op 09 juli 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben al vanaf maart 2012 bezig om mijn schade door DHL vergoed te krijgen.
Het betreft een hele bijzondere Braunradio met speakers: een museumstuk.
Radio is tijdens transport totaal uit elkaar gevallen. De panelen van het tweede pakket met de speaker zijn beschadigd.
DHL beschuldigt de verkoper er van dat hij de radio niet goed heeft verpakt.
De verkoper weet net als ik dat het een hele bijzondere radio betreft en is daarom uitermate goed verpakt. Voor en na de verzending zijn foto’s van de twee pakketten gemaakt. De verkoper verstuurt al 40 jaar elektronische apparatuur en heeft als Ebay-verkoper van van 642 verkopen een score van 100%. Dat zegt wel iets: een uitermate betrouwbare verkoper.
De verpakking werd door DHL als slecht beoordeeld. Vreemd! Eén pakket was visueel beschadigd alsof er doorheen is gestoken. Het pakket met de radio mankeerde visueel niets. Bij het openen van het pakket was de radio totaal uiteen gevallen. Het pakket is door DHL op een vlakke vloer gesmeten.
In Nederland worden deze pakketten aan Selektvracht doorgegeven. Kwamen trouwens met 2 verschillende bussen achter elkaar aan. Dan raak je als gedeputeerde in een gigantische uitzoekerij terecht en wordt de verantwoordelijkhied telkens doorgegeven.
De klant blijft met de brokken zitten.
Na een aantal mails wordt je ook niet meer teruggeschreven over de gang van zaken. Op vragen over opheldering wordt niet meer gereageerd.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een betrouwbaar en eerlijk mens ben. De laatste keer dat ik mijn verzekering heb moeten aanspreken dateert van ongeveer 15 jaar terug. Ik gebruik verzekeringen zoals ze bedoeld zijn.
Beide pakketten waren voor € 500,- verzekerd. Gezien de bureaucratie en het moeilijk doen door DHL begin ik mij langzamerhand af te vragen of de pakketten wel door DHL verzekerd waren. Schade-afhandeling kun je als firma aan de verzekering doorgeven en laten afhandelen. Klaar!

Directe uitbetaling van de schade en een excuus van DHL aan de verkoper!

Reactie van de melder van de klacht schade-afhandeling

5 jaren geleden - De klacht is helemaal niet afgehandeld! Suggestie van contact opnemen met Selektvracht is al lang geleden gebeurd. Zij laten de schade afhandelen door Deutsche Post DHL. Deutsche Post DHL beschuldigt verkoper van slechte verpakking in een zeer onvriendelijke brief. Verkoper heeft al 40 jaar ervaring in het versturen van elektronische apparatuur. Volgens mij moet hij wel weten hoe dat moet. Kun je dan als klant nog ergens je recht in de bananenmonarchie Nederland halen? Overal wordt de verantwoordelijkheid ergens anders neergelegd, maar niemand lost iets op. Dhl heeft de schade veroorzaakt. Daarna zijn de pakketten aan Selektvracht doorgegeven. Ik heb ook al contact met DHL.de opgenomen. Die reageren ook nergens op.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 juli 2012 om 11:48 geantwoord

Beste klant,

Zoals u zelf meldt in de klacht is deze zending door Selektvracht afgeleverd. Wij vragen u daarom deze klacht bij Selektvracht neer te leggen.

Helaas kunnen wij u hiermee niet helpen.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express Webcare Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door schade-afhandeling