Klacht: Afgesloten buiten mijn schuld om – geen haast tot heraansluiting

op 06 oktober 2017 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Sleutel van mijn nieuwe huurwoning ontvangen. Vrijwel direct een brief van de Enexis op de mat dat zij buitenshuis gas en elektra hebben afgesloten, omdat de oude huurder zijn leverancier te vroeg heeft opgezegd. Direct mijn eigen leverancier gebeld, om de oplevering van diensten naar voren te halen. Zij hebben dit per direct naar voren gehaald. Meteen Enexis gebeld. Zij zien de aanmelding. Zij moeten nu eerst controleren of alles in orde is voor de heraansluiting en bellen dan binnen 1 dag voor het maken van een afspraak. Ondanks herhaaldelijk toelichten dat ik afgesloten ben buiten eigen schuld om, en niet zonder verwarming, licht, warm water etc kan leven hebben zij geen enkele haast. Ik word behandeld als iemand die is afgesloten door eigen schuld (wanbetaling bijvoorbeeld) en daarom maar moet wachten totdat het Enexis uitkomt. Er wordt wel begrip getoond maar niet naar gehandeld.

Gezien de ernst van de situatie wil ik dat er NU gekeken wordt naar de aanmelding van mijn leverancier, en dat er NU een afspraak ingepland wordt, bij voorkeur nog voor vandaag. Er zal vast een monteur in de buurt zijn. Je kunt iemand niet nog een heel weekend zonder verwarming, licht, warm water, etc laten zitten, terwijl die persoon zelf geen schuld draagt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 06 oktober 2017 om 15:30 geantwoord

Geachte mevrouw Roza,

U hebt met mij zojuist gesproken. Ik heb uw situatie door de organisatie geleid waardoor de heraansluiting eerder is ingepland. Mijn collega heeft gekeken naar de eerst beschikbare mogelijkheid.

Voor komende maandag is de heraansluiting ingepland. Onze aannemer zal dit uitvoeren nadat de kosten per pin zijn voldaan.

Ik vertrouw erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.

Dave
Webcare Enexis