Klacht: Afgegeven offerte ingetrokken

op 13 februari 2018 over Allsecur in de categorie Verzekering

Heb Fiat 500C al 3 jaar verzekerd bij Allsecur. Mijn dochter neemt de auto over en heeft offerte gekregen obv haar gegevens van Allsecur. Op dag van auto overschrijven zeg ik mijn verzekering op en mijn dochter belt om de polis in te laten gaan. Ze krijgt als bot antwoord dat dit niet kan omdat het een cabrio betreft en ze nog geen 23 is. Ik zelf wederom met Allsecur gebeld en de persoon daar snapt niet hoe het mogelijk is dat de offerte ooit aan mijn dochter is afgegeven vanwege haar leeftijd en type auto en hij kan er niets aan doen. Oftewel al het geregel van autoverkoop en overschrijven voor niets geweest door amateuristisch werk van deze verzekeraar.

Als Allsecur zich houdt aan het gedane voorstel.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Allsecur over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Allsecur in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Allsecur een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Allsecur

Heeft op 15 februari 2018 om 13:57 geantwoord

Beste ArjenFiat,

Na je bericht heb ik de offerte van je dochter bekeken. Op 13 februari belde zij ons, omdat ze uw auto wilde overnemen. We hebben een offerte verstuurd, maar hebben niet aangegeven dat we de verzekering niet accepteren door de leeftijd in combinatie met de autosoort (cabrio). Het is natuurlijk harstikke vervelend dat je jouw verzekering ondertussen al had beëindigd en hiervoor bied ik je, maar ook je dochter, mijn oprechte excuses aan. Gelukkig is de opzegging later teruggedraaid. We hebben het herstel van je verzekering alleen niet bevestigd en dit zouden we wel doen. Ik heb dit intern besproken met de medewerkers, zodat we hier in het vervolg scherper op zijn.

Ik kan niets veranderen aan wat er gebeurd is of aan ons acceptatiebeleid, maar ik stuur je dochter wel een cadeaubon toe per post. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat dit een domper was en een eigen auto juist een leuk moment moet zijn. Ook je frustratie als vader en klant van ons begrijp ik heel erg goed. Ik stuur jou daarom een tankpas toe in een poging het goed te maken.

De auto is nu nog op jouw naam verzekerd. Omdat we de auto niet kunnen verzekeren op basis van de leeftijd van je dochter, geldt dit ook in het geval zij nu de regelmatig bestuurder is. Kun je mij nog laten weten wie nu de regelmatig bestuurder is?

Rebecca namens Allsecur

Alle klachten die gemeld zijn door ArjenFiat