Klacht: Aegon .Sprintplan Spaarbeleg

op 30 maart 2016 over Aegon in de categorie Verzekering

In Juli 1999 ben ik benaderd voor mee te doen aan het sprintplan omdat ik op dat moment niet aan mijn betalingsverplichtingen kon voldoen door ziekte en mij maandlasten naar beneden moest brengen ik heb dat netjes doorgegeven aan de bank later kreeg ik een bericht van Geldplan een tussenpersoon van de bank of deze persoon langs mocht komen omdat hij voor mij een oplossing had om de maandlasten te verminderen later bij mij thuis zei deze meneer dat ik de lening die ik had kon inlossen en ik een lening kon krijgen die aflossing vrij was en ik alleen rente moest betalen en als ik daarbij het sprintplan zou nemen voor vijf jaar 200 gulden per maand in zou brengen de lening van 55.000 gulden zeker met een rendement van 13% voor de helft zou worden afgelost maar in plaats daarvan was het geld opgemaakt door Aegon.

doordat ik nog steeds door dit voorval nog steeds in de financiële problemen zit ( sinds 2002 een ernstige long ziekte) Al krijg ik alleen maar mijn inzet van 6.000 euro maar terug dan kan ik tenminste nog mij lening waar nog steeds aan vast zit inlossen

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Aegon over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

Bericht van Aegon

11 maanden geleden - Beste Stompe 60, Uw klacht heb ik doorgezet naar de betreffende afdeling. U krijgt binnen 10 werkdagen antwoord van deze afdeling. Vriendelijke groet, Eric Aegon Webcare

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aegon

Heeft op 07 april 2016 om 13:35 geantwoord

Beste Stompe 60, Ik heb begrepen dat de afdeling u vandaag en brief stuurt waarin onze coulanceregeling wordt uitgelegd en hoe u kunt aangeven hier in aanmerking voor te willen komen. Omdat de afdeling u nu rechtstreeks heeft aangeschreven, zet ik klacht hier op opgelost. Mocht u vragen hebben over de brief, dan horen wij dat graag natuurlijk. Vriendelijke groet, Eric Aegon Webcare

Bericht van Aegon

11 maanden geleden - Beste Stompe60, dat klopt. De brief is vandaag verzonden, ik verwacht dus dat hij morgen of overmorgen in je brievenbus valt. Omdat er in de brief verder wordt ingegaan op je klacht en een oplossing wordt gegeven, hebben we de klacht hier op opgelost gezet. Het is natuurlijk geen probleem om hier even mee te wachten tot je de brief hebt ontvangen. Fijne donderdag nog! Vriendelijke groet, Pavlina Aegon Webcare

Reactie van de melder van de klacht H.J Stomp Stomp

11 maanden geleden - Geachte Eric , Ik heb inmiddels de brief binnen gekregen van Aegon omtrent de coulanceregeling maar wat er gevraagd wordt om daar voor in aanmerking te komen is een onmogelijke wijze ,ze vragen alle papieren van o/a bankafschriften, loongegevens, vermogen en ga zo maar door , Aegon weet best dat daar aan niet te weerleggen is , ik vind het ook weer zeer teleurstellend dat dit geen oplossing is maar een ding is zeker dat toen ik met het Sprintplan begon ik totaal geen vermogen had en van een lage WAO uitkering moest rondkomen en dat ik gewoon naar 5 jaar elke maand 200,-- gulden te hebben betaald aan Aegon geen cent naar de Direktbank is gegaan om de lening die ik gelijktijdig was aan gegaan op verzoek van Geldplan al mijn inleg van 12.000 gulden voor 100% kwijt was en er niets van dat geld is ingelost en dat ik ineen keer veel hogere maandlasten moest gaan betalen .Hoe denkt Aegon daarover.

Bericht van Aegon

11 maanden geleden - Beste Stompe, We hebben zojuist telefonisch contact gehad. Fijn om u even gesproken te hebben. Uw verhaal en alles wat er is gebeurd, greep mij wel aan. We hebben afgesproken dat u gaat proberen om zoveel mogelijk van de gevraagde gegevens, aan ons te verstrekken. Zodra we dit hebben ontvangen gaan wij ons best voor u doen! Ik hoor het natuurlijk graag als er nog vragen zijn. Vriendelijke groet, Paula Aegon Webcare

Bericht van Aegon

10 maanden geleden - Beste Stompe 60, zou u hier bewijs van hebben? Bijvoorbeeld met een brief van het UWV? U kunt dit per post of per e-mail naar ons toesturen. Waar gaat uw voorkeur naar uit? Als u het per e-mail stuurt naar ons stuurt kunnen wij het meteen voor u doorzetten. Ons e-mailadres is: webcare@aegon.nl. Vriendelijke groet, Erwin Aegon Webcare

Heeft op 29 augustus 2016 om 13:33 geantwoord

Ondanks de poging om zo veel mogelijk papieren enz bij elkaar te zoeken is het mij gelukt om het bewijs te leveren dat ik op het moment dat het sprintplan inging ik een WAO uitkering had van 75% van mijn eerder ontvangen salaris en mijn vrouw 24 uur per week werkte als cateringmedewerkster met een laag salaris ondanks haar ziekte en onze dochter studeerde wat ook hoge kosten betrof vond Aegon het toch niet voldoende om ons gezin een coulance regeling te gunnen . Ik heb dan ook het vermoeden dat Aegon niet en dus nooit iemand een de coulance regeling betreft het Sprintplan toezegt , Dit alles heeft ons gezin weer veel ergernis en stres gebracht Ik vind dat Aegon mijn geld heeft misbruikt. daarom krijg Aegon een zeer koude douche van ons gezin .dit bewijst maar weer dat Aegon geen gevoelens heeft voor mensen maar wel voor het binnen halen van keihard geld en de zelfde mensen met een kluitje in het riet sturen.

Bericht van Aegon

6 maanden geleden - Beste H.J Stomp Stomp, Uit uw reactie begrijp ik dat de gegevens die u aangeleverd heeft, niet voldoende zijn om in aanmerking te komen voor de coulance. Ik snap dat dat niet het antwoord is wat u wilt horen, maar helaas kunnen we dit niet anders maken. Het is uiteraard niet een kwestie van gunnen, maar we hebben wel gegevens nodig waaruit moet blijken dat er destijds geen Sprintplan afgesloten had mogen worden. Met vriendelijke groet, Robert Aegon Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door H.J Stomp Stomp