Klacht: Aegon kent geen gene

op 27 mei 2020 over Aegon in de categorie Verzekering

Enkele jaren een inboedelverzekering bij Aegon gehad. Zolang je niets claimt natuurlijk niets aan de hand, en eigenlijk bij een claim in eerste instantie ook niet. Als er echter iets niet binnen de standaard-protocollen valt komt de ware aard van Aegon tevoorschijn.

Vorig jaar mijn iPad laten vallen. Aegon had een tijdje daarvoor eenzijdig de polisvoorwaarden gewijzigd waardoor ik niet meer naar een officiële Apple hersteller kan: het moest via de hersteller van Aegon zelf (anders een belachelijk extra eigen risico.)

Persoonlijk bij de hersteller langs geweest, deze kijkt ernaar en geeft aan dat er twee onderdelen vervangen moeten worden (scherm de behuizing) en legt aan mij uit dat als de behuizing niet vervangen wordt de deuk die daarin ontstaan is het scherm op termijn opnieuw zal laten breken.

Paar weken later mijn iPad terug: enkel het scherm vervangen. En het scherm werkt ook nog eens niet goed (ziet input die er niet is, hier heb ik filmopnamen van gemaakt.) Naar ik van de hersteler begrijp is dit op instructie van Aegon gebeurd.

Enige tijd later: breekt het scherm terwijl de iPad op tafel ligt op exact dezelfde plek spontaan weer (bij de beschadiging aan de behuizing.) iPad opnieuw naar de hersteller toe: scherm komt opnieuw met problemen terug en de behuizing is niet vervangen. Schade aan de behuizing lijkt nu wel iets bijgevijld.

Enige tijd later: je raad het al, scherm op exact dezelfde plek weer spontaan gebroken. En al die tijd opgezadeld met een niet goed functionerend scherm.

De behuizing -een onderdeel van nog geen drie tientjes- wordt uiteindelijk wel vervangen. Maar nu begint het gedoe pas echt, een brief van Aegon dat ik een veelclaimer ben. Dat ze mijn eigen risico met 350,- verhogen (was 0,-) en de premie gelijkt blijft. Ze denken blijkbaar dat ik m’n iPad als bowlingbal gebruik.

Een paar dagen voor de poliswijziging had ik reeds twee (afzonderlijke) klachten ingediend. Volgens de eigen protocollen van Aegon hoor je binnen 2 weken schriftelijk een reactie te krijgen welke door twee medewerkers ondertekend is. Na maanden nog geen reactie en meerdere beloftes om teruggebeld te worden blijkt bij nabellen dat ze één klachtendossier nooit geopend hebben en één klachtendossier gesloten zonder er iets mee te doen. Ook een ingebrekestelling wordt simpelweg niet op gereageerd.

Nog even los van dat ik al die tijd met een niet goed functionerend scherm op mijn iPad zit doet Aegon er alles aan om de waarheid onder tafel te houden. Je hebt wettelijk recht op een contra-expertise, ik vraag om de daartoe benodigde schade-foto’s van Aegon welke ze via de hersteller verkregen heeft: geen reactie. Eigenlijk alle andere dingen: simpelweg geen reactie.

Het lijkt er zelfs op dat Aegon opzettelijk (na meerdere keren telefonisch hierom gevraagd te hebben) geen schriftelijke reactie geeft op mijn klachten – omdat die reactie benodigd is om een klacht bij het Kifid in te kunnen dienen. Ze gokken er bij Aegon blijkbaar op dat je niet naar de kantonrechter gaat.

Bespaar jezelf de moeite van het verzekeren bij Aegon (v.w.b. de inboedelverzekering, verder geen ervaring hiermee). Als je de uren die je in een claim moet stoppen gewoon zou werken verdienen de meeste mensen meer per uur dan wat Aegon vergoed – als ze dat al doen.

Terugbetaling van alle ooit aan Aegon betaalde premie een bosje bloemen excuus.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aegon

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aegon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Erg_Ontevreden_Klant