Klacht: Aegon blijft treineren

op 17 december 2012 over Aegon in de categorie Verzekering

Deze mail vanmorgen verstuurd naar Aegon. Ik ben al sinds 2009 bezig om Aegon te bewegen dit nu eindelijk eens af te wikkelen.

Hallo,

Onderstaande mail is mij toegestuurd op 23 mei na vele jaren klagen over het steeds verschuiven van de termijn.
In de mail, zogenaamd van de heer Van der Tol persoonlijk, staat “Dit betekent niet dat u pas in december bericht krijgt.”
Inmiddels is het 17 december 2012.
Het is ongelofelijk dat ik zelfs uit naam van de directeur Van der Tol wordt voorgelogen.

Ik verwacht deze week een goede afhandeling.
Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik op andere manieren mijn recht gaan halen.

Op 23 mei 2012 15:27 schreef SCL GVM Overeenkomst het volgende:

Geachte heer ,

U sprak op 12 mei 2012 met een collega van mij. U wilt graag bericht over de kostenmaximering ontvangen. Graag geef ik u mijn reactie.

Ik begrijp dat deze situatie niet wenselijk is. In dit e-mailbericht geef ik u meer uitleg over de situatie rond de berekeningen die we uit moeten voeren.

Van eind 2009 tot nu
Eind 2009 sloten we een akkoord over de hoogte van kosten in beleggingsverzekeringen. Daarvoor moeten we alle beleggingsverzekeringen doorrekenen. In 2010 zijn de exacte rekenregels tot stand gekomen. En medio 2010 ontwikkelden we een rekentool. Eind 2010 zijn ook de eerste brieven verstuurd. Maar zoals ik u al zei moeten we 1,3 miljoen berekeningen maken. En de brieven daarvoor versturen. Dat kost veel tijd. Ook omdat we veel verschillende producten hebben gehad. En deze producten zijn in verschillende administratiesystemen geadministreerd. Dit maakt het ingewikkeld. We hebben inmiddels meer dan 1 miljoen brieven verstuurd. Helaas moet ik u vertellen dat uw verzekering nog niet goed door de rekentool is gekomen. Eind maart 2012 is uw verzekering door de rekentool gehaald. Helaas is daar een foutmelding ontstaan. We onderzoeken hoe we uw verzekering wel goed door de rekentool krijgen. En daarmee antwoord kunnen geven op de vraag of de kosten van uw verzekering hoger of lager zijn dan de maxima.

Namens AEGON bied ik u nogmaals excuses aan
Natuurlijk hadden we u geen termijn mogen noemen die we niet na konden komen. Helaas is het voor ons zeer lastig te voorspellen wanneer een verzekering wel goed door de rekentool komt. Toch wilden we u een termijn noemen. Achteraf heeft dat bij uw verzekering meer frustraties opgeleverd dan dat dit een klantvriendelijke uitwerking heeft gehad. Dat vind ik spijtig. En dat is natuurlijk niet onze bedoeling geweest. Namens AEGON bied ik u hiervoor nogmaals excuses aan.

Waarom noemen we nu zo’n ruime termijn?
In ons vorig e-mailbericht noemen we dat u ‘in 2012’ bericht krijgt. De reden hiervoor heb ik u hierboven uitgelegd. Het blijft lastig te voorspellen wanneer we u exact kunnen informeren. Dit betekent niet dat u pas in december bericht krijgt. Wel betekent dit dat we niet weer een termijn willen noemen die we niet nakomen.

Ik begrijp het als u nog steeds ontevreden bent. Ik hoop wel dat u nu duidelijkheid heeft over de ontstane situatie.

Heeft u vragen over dit e-mailbericht?
Bel ons dan op telefoonnummer (088) 344 04 04. Een e-mail stuurt u naar sclovereenkomst@aegon.nl. Schrijft u liever een brief? Het adres is:
Postbus 23001, 8900 MB in Leeuwarden.

Robert van der Tol
Directeur AEGON Levensverzekering N.V.

Afhandeling deze week, inclusief gemiste rente!

Bericht van

6 jaren geleden - Geachte meneer Rosema, Bedankt voor uw bericht. Ik heb voor u nagevraagd wanneer u de brief met hierin de berekening kunt verwachten. Dit zal dit jaar nog zijn, dus voor 31 december 2012. Wanneer u op de einddatum een aanvullende uitkering ontvangt, ontvangt u geen rente over het bedrag van de verhoging. Bij de berekening van het bedrag van de aanvullende uitkering houden we namelijk rekening met de werkelijke beleggingsrendementen. Zo loopt u geen rendement mis en daarom ontvangt u geen rente. Bij deze zie ik deze klacht dan ook als afgehandeld. Met vriendelijke groet, Rieno AEGON Webcare

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Aegon in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aegon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aegon

Heeft op 17 december 2012 om 16:01 geantwoord

Geachte meneer Rosema,

Bij deze zie ik deze klacht dan ook als afgehandeld.

Rieno
AEGON Webcare

Reactie van de melder van de klacht djodjo2

6 jaren geleden - Krijg ik een detaillering van de toegepaste berekening?

Reactie van de melder van de klacht djodjo2

6 jaren geleden - 31 dec... geen reaktie. Wederom voorgelogen.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Aegon beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door djodjo2