Klacht: Wasmachine kapot na 1,5 jaar

Hans de Caluwe op 09 juli 2018 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In december 2016 hebben we een AEG wasmachine gekocht. Nu anderhalf jaar later is er een wasrib in de trommel afgebroken. Nu krijgen we te horen dat dit niet onder de garantie valt omdat deze van kunststof is. De monteur moet dan bepalen of het eigen schuld is.
Ik vind het te gek voor woorden dat AEG zo omgaat met klanten. Hiervoor heb ik 15 jaar lang een Miele gehad en nooit problemen mee gehad. Ik ga dan ook niet akkoord met deze afwijzing en ga andere instanties aanschrijven om duidelijk te maken hoe AEG hiermee omgaat. Ik ga zeker iedereen afraden om ook nog maar iets van AEG te kopen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als mijn wasmachine kosteloos wordt gerepareerd omdat de machine nog maar 1,5 jaar oud is en het dus binnen de garantietermijn valt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

6 jaren geleden - Goedemiddag, Vervelend om te horen dat er een wasrib is afgebroken is. Het klopt inderdaad dat kunststof onderdelen niet onder de garantie vallen. Uiteindelijk is dit ter beoordeling van de technicus. Hier kan ik verder niets over zeggen. Ik zie dat er een servicebezoek gepland staat op 12 juli, ik stel voor het bezoek af te wachten. Met vriendelijke groet, Anjuli AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht Hans de Caluwe

6 jaren geleden - Afwachten tot de monteur er is geweest??? Die moet dan bepalen of het eigen schuld is of niet. Hoe dan?? En als de monteur bepaalt dat het eigen schuld is dan betaal je naast reparatiekosten ook nog eens 99 euro voorrijkosten. Schandalig dit en de machine is nog maar 1,5 jaar oud. Dus koop nooit iets van AEG want de service en garantie zijn super slecht.

Reactie van de melder van de klacht Hans de Caluwe

6 jaren geleden - Daarbij ga ik morgen de afspraak van het servicebezoek afbellen want wat jullie doen is alles behalve service verlenen op deze manier. Ik hou niet van gokken en verrassingen en dat is een servicebezoek van jullie wel in dit geval. Je moet maar afwachten wat alles gaat kosten. Waardeloos. Misschien een idee om jullie aloude leus te veranderen in AEG laat je WEL in de steek!

Reactie van de melder van de klacht Hans de Caluwe

6 jaren geleden - Het servicebezoek van 12 juli hebben we via de mail afgezegd. Zoals eerder vermeld gaan we niet maar blind afwachten of dit kosteloos verholpen wordt. Eerst duidelijkheid.

Bericht van AEG

6 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven, de afspraak wordt geannuleerd. Met vriendelijke groet, Anjuli AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht Hans de Caluwe

6 jaren geleden - Maar de klacht niet opgelost zoals verwacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans de Caluwe