Klacht: wasdroger AEG geeft foutmelding

shalini08 op 19 april 2019 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb 2,5 jaar geleden een wasdroger van AEG aangeschaft, en nu geeft de droger sinds een paar weken een foutmelding aan.
Ik heb contact opgenomen met Coolblue en met AEG. AEG geeft aan dat de kosten voor een monteur 119 euro bedragen plus reparatiekosten.
Ik vind het absurd dat een droger maar 2,5 jaar meegaat. Mijn vorige droger ging wel 10 jaar mee. Moeten we nu om de 2,5 jaar een droger aanschaffen omdat die net buiten de garantieperoide valt.

wij zijn particulieren en geen bedrijven die elke keer zoveel geld kunnen ophoesten. Zelf mijn stoelen thuis hebben een garantie van 2 jaar.

Gewenste Oplossing:

als de droger gerepareerd wordt door AEG. Een droger mag niet binnen 2,5 jaar defect zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

5 jaren geleden - Goedemiddag, Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat u problemen heeft met uw droger. Er zijn inderdaad kosten verbonden aan een reparatie buiten de garantietermijn, wel hanteren wij een maximal reparatietarief tot 72 maanden, mits het een technisch defect betreft. Dit houdt in dat de kosten gelimiteerd zijn. Je betaalt dan niet meer dan het maximaal reparatietarief, als de reparatie hoger uitvalt nemen wij de overige kosten voor onze rekening. Mocht u hier alsnog een afspraak voor willen maken kunt u contact opnemen met onze servicedienst via 0172 - 468 300. Met vriendelijke groet, Anjuli AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Goeden dag, dit onderstaand is mij niet verteld. wat zijn de maximale kosten?

Bericht van AEG

5 jaren geleden - Goedemiddag, U geeft aan dat u de droger 2,5 jaar oud is. In dat geval is het maximaal reparatie tarief €195,-. Als u het apparaat laat repareren is dit inclusief het starttarief. Mocht u niet overgaan op de reparatie dan wordt het starttarief in rekening gebracht. Met vriendelijke groet, Anjuli AEG Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door