Klacht: Vaatwasser lampje

A. Koppelaar op 07 oktober 2021 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het lampje aan de binnenkant van de vaatwasser gaat stuk/uit..geen zin meer. Kortom een luxe probleem maar AEG is tenslotte blij een vaatwasser te kunnen leveren met een lampje. Deze gaat dan na 2 jaar stuk. Net na de 2 jaar garantietermijn….zul je altijd net zien. Dit lampje is niet zelf te vervangen maar dmv een neertelling van EUR 185,- (om te beginnen) zal deze gerepareerd kunnen worden.
De servicemedewerkster was niet te vermurwen. Garantie voorbij, onderdeel stuk, betalen!.
Of tip van de week: garantie bijkopen.

Redelijkerwijs mag je toch verwachten dat een dergelijk kostbaar apparaat, met alle onderdelen bij normaal gebruik, toch de nodige tijd mee mag gaan, . AEG zeg eigenlijk met zoveel woorden…wij verkopen apparaten waar je van uit mag gaan dat het snel stuk gaat. Koop maar garantie bij hoor, dat is beter! Dit apparaat was al de 2e binnen 5 jaar….geen coulance bereidheid helaas.

Gewenste Oplossing:

Lampje vervangen. Hoort bij gewoon gebruik na 2 jaar niet stuk te gaan

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

Bericht van AEG

3 jaren geleden - Goedemorgen, dank voor uw bericht. Ik begrijp goed dat het vervelend is dat het lampje kapot is gegaan. Een storing kan echter willekeurig optreden. We voeren de reparatie inderdaad uit voor 185,-. Dit bedrag is een vast tarief, hier zullen dus geen extra kosten meer bijkomen. Ook bieden we altijd weer een jaar garantie op de uitgevoerde reparatie. Mocht u hier alsnog gebruiken van willen maken, weet u ons te bereiken. Met vriendelijke groet, Lois - AEG Webcare

Reactie van de melder van de klacht A. Koppelaar

3 jaren geleden - Communicatie mag ietwat beter...ook de kennis van wet- en regelgevingen. Bedrijf kan een hoop zelf bedenken als het gaat om garantie. Wet staat daar boven. Lees je in! Desondanks is er al een kosteloze reparatie toegezegd en ingepland. Groet, Anita Koppelaar

Bericht van AEG

3 jaren geleden - Goedemiddag, ik zie inderdaad dat er na het herzien van de situatie een oplossing is geboden. Ik hoop dat u hier tevreden over bent en ga er vanuit dat u na het bezoek weer zorgeloos gebruik kan maken van uw vaatwasser. Met vriendelijke groet, Anjuli - AEG Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door A. Koppelaar