Klacht: Condensdroger defect 3 jaar oud

op 04 november 2014 over AEG in de categorie Electronica - Wasmachines

In augustus 2011 heb ik bij BCC een voor 449,- euro een condens droger gekocht.
Afgelopen maand deed het apparaat spontaan niets meer.
Een mail gestuurd en telefonisch contact gehad met AEG (Electrolux) op nummer (0172) 468 468
Hierbij kon men geen enkele coulance toezeggen o.i.d. behalve dat als er een monteur moest langs komen dat er minimaal 75 euro voorrijkosten worden berekend.
Uiteraard hoeft de service niet geheel gratis te zijn, maar om 75 euro te betalen zonder dat ik weet of het überhaupt de moeite waard is vind ik niet eerlijk voor een apparaat dat binnen 3 jaar defect is. Ik had namelijk verwacht dat de condens droger minimaal wel zo’n 8 jaar zou meegaan, en dat is ook wel de minimale levensduur van zo’n apparaat mag je verwachten!!!

Uiteindelijk heb ik maar een lokale witgoed monteur laten langskomen voor 40 euro, deze heeft geconstateerd dat het elektronische gedeelte (printplaat) defect is.
Volgens de monteur was dit een euvel dat aan de lopende band voorkomt bij AEG… zijn letterlijke woorden waren… het lijkt wel of ze het afgesteld hebben tot na de fabrieksgarantie.

Nu blijkt het onderdeel 270 euro te gaan kosten en de reparatie kosten ruim boven de 300 euro uit komen… dit is de machine niet waard!!

Ik voel me aardig genaaid door AEG.
De droger heeft mij nu meer dan 150 euro per jaar aan afschrijving gekost… de service van AEG doet verder niets!!

Ik heb altijd AEG gehad, ook mijn vorige witgoed apparaten… nu stap ik over op een ander merk… ik heb helemaal klaar met AEG!!!!!

Ik hoef verder niets van AEG, ik wil alleen de rest van Nederland waarschuwen voordat u een AEG witgoed apparaat aankoopt!

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar AEG over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door AEG in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat AEG een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

AEG

Heeft op 10 november 2014 om 11:29 geantwoord

Wij hebben de klacht naar tevredenheid kunnen oplossen.

Alle klachten die gemeld zijn door remond1974