Klacht: Advies van Telfort leidt tot schade, maar Telfort stelt klant vervolgens aansprakelijk

op 13 oktober 2016 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

2 jaar geleden als nieuwe klant van Telfort veel problemen gehad met de kwaliteit van de dienstverlening (Internet en bellen). Telfort kreeg niet alle problemen opgelost en gaf aan dat deze deels ook veroorzaakt worden door ( en inherent zijn aan) het standaard meegeleverde modem. De Experiabox V8. Dus verder weinig aan te doen aangezien Telfort geen alternatief modem levert. Als oplossing adviseert Telfort om een eigen modem (voor eigen kosten) aan te schaffen. Na aanschaf zou ik dan moeten terugbellen, want gegevens om de telefonie juist in te stellen (o.a. SIP account gegevens) zijn niet beschikbaar voor klanten. Telfort biedt aan om deze gegevens te delen zodat ook het alternatieve modem (Advies Telfort: Fritzbox series) goed werkt. Uiteindelijk met hulp van Telfort 1,5 jaar probleemloos gebruik kunnen maken van haar internet en beldiensten.
Dan wordt onlangs ons modem gehacked en misbruikt door derden (veel en dure telefoongesprekken, aanzienlijke schade). Telfort geeft aan dat ik aansprakelijk ben voor deze schade. Reden: ik gebruik een Fritzbox. Het is toch absurd dat Telfort haar standaard hardware niet fatsoenlijk aan de praat krijgt, vervolgens een alternatief modem adviseert welke de klant zelf moet betalen en vervolgens schade door misbruik verhaalt, omdat er een alternatief modem gebruikt wordt. Notabene door Telfort zelf geadviseerd!
Andere frustratie en in gebreke blijven van Telfort: Telfort doet onderzoek naar het misbruik. Uitkomst: het gaat met zekerheid om telefoon/voip fraude. De nummers die gebeld zijn, zijn bij Telfort bekend als frauduleus. Er schuilen malafide blijven achter (aldus Telfort). Hoe kan het zijn dat het misbruik dan toch 3 dagen en meer als 600 gesprekken duurt alvorens er actie wordt ondernomen. Volgens de Telfort voorwaarden wordt een klant ook bij bovenmatig gebruik geïnformeerd en de dienstverlening gestopt. Uiteraard is dit niet gebeurd.

Telfort neem je verantwoordelijkheid voor wat je mij als klant hebt geadviseerd en erken tevens nalatig te hebben gehandeld, omdat bij jullie bekende fraude(nummers) ongestoord verder gebruikt/misbruikt kunnen worden.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paul Houben