Klacht: Advent Kalender

op 12 oktober 2016 over Rituals in de categorie Verzorgingsprodukten

Vorige week maandag heb ik online bij Rituals de advent kalander gekocht. Vrijwel direct nadat deze online beschikbaar kwam op de website. Op dinsdag zou deze geleverd worden. Ik ben de hele dag thuis geweest maar door een IT storing bij PostNL kon deze dinsdag niet geleverd worden. Woensdagochtend heb ik ingelogd bij PostNL om na te kijken of hij woensdag geleverd zou worden. Er stond vermeld dat hij tussen 10.30 en 12.30 uur geleverd zou worden maar er stond ook vermeld dat hij retour zou worden gestuurd. Hiervoor heb ik direct telefonisch contact opgenomen met PostNL, de klantenservice medewerkster verzekerde mij dat het pakket gewoon bezorgd zou worden en dat het als ik niet thuis was (want het mocht niet bij de buren afgeleverd worden) het dan op donderdag opnieuw aangeboden zou worden. Echter zag ik woensdagmiddag dat het pakket bezorgd was aldus de website van PostNL. Omdat ik er een vervelend gevoel bij had ben ik op tijd naar huis vertrokken om te controleren of het toevallig bij de buren was afgeleverd of zo. Bij thuiskomst geen briefje in de bus van PostNL en ook geen pakketje bij mijzelf of bij de buren. Direct contact opgenomen met PostNL en daar vertelde ze mij dat het pakketje terug was gestuurd naar Rituals, wat daar de reden van was konden ze mij niet zeggen omdat het pakketje inmiddels weer terug bij Rituals bezorgd was. Vervolgens heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice van Rituals, daar het hele verhaal uitgelegd en ik werd vriendelijk te woord gestaan. De medewerkster van Rituals vond het allemaal heel vervelend hoe het gegaan was en zou dit voorleggen aan het hoofdkantoor. Gewoon een nieuwe bestelling plaatsen was immers niet mogelijk volgens deze medewerkster omdat ik dan geen €49,50 maar €100,- zou betalen. Ik moest dus even de reactie van het hoofdkantoor afwachten. Vandaag werd ik gebeld door een medewerkster van het hoofdkantoor. Dat ze de €50,50 naar mijn rekening terug zouden storten van het teveel betaalde bedrag van €100,- waarop ik dus aan deze medewerkster vroeg, dus ik moet de kalander gewoon opnieuw bestellen via de site en dan krijg ik dat verschil terug. Ja inderdaad mevrouw. Nou prima, bedankt voor de service en het informeren en een hele fijne dag. Ik direct naar de website om de advent kalander opnieuw te bestellen. Uitverkocht op de website. Dus ik heb direct weer contact opgenomen met de klantenservice van Rituals en Jasmin (wil haar achternaam niet noemen!) gesproken. Jasmin kon echter niets voor mij doen en wilde ook niet vriendelijk naar mijn verhaal luisteren. Ja het is een fout met PostNL en wij hebben tijd nodig om het uit te zoeken. En al onze retouren gaan weer terug op voorraad. Ja ze begrijp dat het niet mijn fout was maar het was wel mijn probleem en ze wilde verder niets voor mij doen. Vandaar dat ik nu een klacht plaats want ik vind het heel erg slecht dat ik een product wat ik direct bestel en heel graag wil hebben, buiten mijn schuld om (en waarbij ik ook nog al het mogelijke heb gedaan om dat te voorkomen) retour gestuurd wordt en bij Rituals weer verkocht wordt aan een ander persoon. Ik kocht altijd heel veel bij Rituals maar met deze service ga ik al mijn verzorgingsproducten en dergelijke liever ergens anders halen.

Als ik de advent kalender alsnog ontvang.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rituals

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Rituals in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Rituals een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Rituals

Heeft op 14 oktober 2016 om 12:59 geantwoord