Klacht: Administratiekosten Afterpay

op 17 mei 2016 over Afterpay in de categorie Betalingsdiensten

Ik heb een bestelling geplaatst bij Intertoys met een betaling via Afterpay. Na verloop van tijd krijg ik een email met 10 euro administratie kosten erbij. Ik heb nooit een oorspronkelijke betaaloverzicht ontvangen en ook niet een (wettelijk) verplichte email herinnering. Uiteraard heb ik bezwaar gemaakt tegen de 10 euro administratie kosten maar volgens een medewerkster van Afterpay is er volgens de technische dienst een herinnering verzonden.
Dit wordt een welles nietes verhaal waar de consument uiteindelijk de dupe van wordt. Veel consumenten gaan wellicht akkoord met dit verhaal omdat het uiteraard voor kan komen dat je een mail over het hoofd ziet. Zijn er meer mensen met ervaring dat er vanuit Afterpay wel een mail met verhoging wordt verzonden maar dat een eerste betaalherinnering niet aangekomen is?
Zelf heb ik sterk het vermoeden dat alleen mails met de administratie kosten worden verzonden.

Geen onterechte administratie kosten in rekening brengen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Afterpay over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Afterpay in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Afterpay een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Afterpay

Heeft op 18 mei 2016 om 15:43 geantwoord

Beste Paulien, bedankt voor je melding. Het is niet zo dat wij alleen maar herinneringen met ophogingen versturen. Wij hebben eerst een factuur en een herinnering naar het door jou opgegeven e-mail adres gestuurd. Zojuist heb ik je een mail gestuurd met de uitleg hierover. Met vriendelijke groet, Petra

Heeft op 18 mei 2016 om 19:41 geantwoord

Zoals eerder aangegeven wordt er direct 10 euro adminkosten in rekening gebracht zonder dat men een herinneringsmail heeft verzonden (bewijs overleggen van hun kant is ook niet mogelijk). Uit coulance is mijn betalingstermijn ook nog een week vervroegd door Petra van Afterpay:) Uiteraard heb ik geen enkele moeite mee om oorspronkelijke betaling te doen van de desbetreffende bestelling (niet meer dan normaal om dat gewoon te betalen).
Voor de toekomst maak ik gebruik van een andere betaaloptie (direct betalen maar)

Alle klachten die gemeld zijn door pluis1984