Klacht: Nieuwe bewoners wonen op mijn vloer en zitten achter mijn gordijnen.

op 06 december 2017 over Actys in de categorie Woningcorporaties

Beste Actys medewerker,

Het volgende is de situatie: Ik ben 30 september uit de Hoefsetuin 115 te Wijchen vertrokken, waarbij mijn vloer, lampen, op maat gemaakte verduisteringsgordijnen et cetera daar bleven. De hele lijst met achtergebleven spullen is bij jullie bekend.

De afspraak volgens jullie website is dat dit ok is, zolang je ze op een overname-formulier zet. Jullie geven dan mijn gegevens door aan een nieuwe huurder, die deze kan overnemen tegen een door ons onderling afgesproken prijs of die nieuwe huurder kan er voor kan kiezen om ze niet over te nemen en dan heb ik 8 dagen de tijd om dit allemaal op te halen en het huis alsnog kaal op te leveren. Staat allemaal netjes op jullie site.

Inmiddels twee weken geleden, reed ik langs mijn oude huis en zag ik dat er licht aan was. Wat bleek, nieuwe bewoners zitten al in het huis, zonder dat er iemand contact met mij heeft opgenomen. Actys niet, de nieuwe bewoners niet, de verhurende tussenpersoon-makelaar niet, helemaal niemand.

Overal staat dat ik verantwoordelijk ben als de nieuwe huurder zijn afspraken omtrent de overname van goederen niet nakomt, maar ik ben nooit in de gelegenheid gesteld om dit te doen. Dit staat op jullie website:
“Omdat de overname voor elke partij duidelijk geregeld moet zijn, dient dit vastgelegd te worden op het overnameformulier.”

Als jullie mij echter niet op de hoogte brengen dat er mensen interesse hebben in het huis/ mijn spullen, kan ik natuurlijk nooit een formulier laten tekenen. Nu sta ik voor de situatie dat de nieuwe mensen al op/ achter / met mijn spullen wonen en sta ik met lege handen.

Ik probeer nu al twee weken telefonisch informatie te verkrijgen over deze situatie, maar ik kom geen steek verder. Ik krijg beloftes dat ik sowieso teruggebeld ga worden die dag (“wel of geen nieuws”), maar ik hoor niks. Ik bel praktisch dagelijks voor een stand van zaken, maar krijg alleen te horen dat jullie nog niet ‘ het hele plaatje compleet hebben’. De tijd die ik in de wacht heb gestaan, loopt ondertussen in de uren.

Als extra item, heb ik ook mijn borg (bijna E3.000!) nog niet teruggestort gekregen. Als ik daarvoor bel, krijg ik de melding dat ik die nog niet mag krijgen, doordat er nog spullen van mij in het huis liggen! Het minste wat jullie kunnen doen is om in ieder geval mijn borg terug te storten en dan met bovenstaande probleem aan de slag te gaan.

Ik wil jullie de kans geven om met een oplossing te komen, maar door niet jullie woord op te volgen of enige informatie te delen, krijg ik er steeds minder vertrouwen in. Hopelijk geeft dit een nieuwe impuls om actie te ondernemen hierop.

Allereerst wil ik dat dit serieuze opvolging krijgt.
Inhoudelijk wil ik een vergoeding die de dagwaarde van de overgenomen zaken goed weergeeft.

Ik wil weten welk percentage van de nieuwprijs van de vloer jullie hiervoor in gedachte hebben + welk bedrag voor de overige spullen. Jullie hebben de lijst in jullie bezit, zag ik in eerder mailcontact, dat moet jullie een goede mogelijkheid geven om een inschatting te maken.

Ik richt het direct aan jullie, doordat ik met jullie een afspraak had, die jullie niet zijn nagekomen. Of het geld van jullie, de nieuwe bewoners of de tussen-makelaar komt, maakt mij niet uit, maar ik heb met jullie een contract.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actys een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actys

Heeft op 10 januari 2018 om 10:12 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Drtmns