Klacht: actua verzekeringen voldoet niet aan mijn verwachting

op 31 januari 2014 over Actua Verzekeringen in de categorie Verzekering

Heb bij het kopen van mijn HTC One in de Mediamarkt Utrecht op aanraden van de verkoper een verzekering hiervoor afgesloten. Heb direct de jaarpremie voldaan en bijna 6 mnd later (begin december)valt mijn mobiel en is stuk.

Begin december gebeld met mediamarkt die mij vervolgens verwees naar Actua verzekeringen. Medewerker van Actua gaf aan ik naar de mediamarkt kon om daar mijn mobiel in te leveren.

Ingeleverd en verder niks gehoord of geen leentoestel gekregen. bijna 2 weken later (was toen reeds op vakantie) kreeg ik een email van de Mediamarkt met daarin een prijsopgave van 315 EURO en daarbij de vraag of ik:

1- dit wilde betalen

2- dit niet wilde betalen en zij het toestel mochten houden

3- dat ik de onderzoek kosten wilde betalen en het toestel ongerepareerd retour wilde krijgen..

Hierop heb ik aangegeven dat ik de mail niet snapte en dat ik via de mediamarkt verzekerd was en wat of ik moest doen.

Kreeg toen pas van een medewerker van de mediamarkt door dat ik de prijsopgave via de website van Actua verzekeringen moest doorgeven (uploaden)voor verdere afhandeling en verder niks. Ik heb dit helaas toen even moeten uitstellen omdat ik inmiddels op vakantie in het buitenland was.

Ik verwacht van de mediamarkt en de bij hun aangesloten verzekeraar waar zij de verzekeringen onderbrengen, een goede samenwerking en dat zij dit verder onderling afhandelen.

Helaas moet men als klant en verzekerde eerst zelf contact opnemen met beide partijen waarbij ook niet duidelijk gecommuniceerd wordt waardoor alles langer duurt.

Dat de klant zelf de reparatiekosten moet betalen is ook heel gebruikelijk. Dan als alles pas is afgewikkeld en men het gerepareerde toestel terug heeft ontvangen, kan de rekening doorsturen voor de uitbetaling en hoe lang dat dan nog gaat duren voor het teruggestort wordt?..

Begin januari heb ik aangegeven direct te willen betalen maar ik moest wachten tot mijn toestel gerapareerd was en dat heeft nog eens bijna 3 weken geduurd.
Daar zit je dan zonder leentoestel en of eigen toestel.

Heb zelf al een ander toestel gekocht want dat duurde mij te lang en vraag mij af wat men moet doen als men de reparatiekosten niet zelf kan betalen? Niet iedereen heeft het geld daarvoor. Moet men dan eerst een paar maanden sparen?

Al met al voel ik mij ontzettend benadeeld terwijl een verzekering juist een gevoel van zekerheid moet geven.

Deze klacht heb ik ook begin januari ingediend bij de mediamarkt en Actua verzekeringen waarvan Mediamarkt mij als antwoord gaf dat ik bij Actua moet zijn en van Actua heb ik nog helemaal niks gehoord.

De samenwerking loopt naar mijn mening langs elkaar heen en moet de klant opdraaien voor gebrekkige service, onnodige handelingen en kosten.

Heb zojuist de HTC opgehaald en de 315 EURO afgerekend bij de mediamarkt en ga Actua de bon ervan opsturen.

Een fatsoenlijke reactie zou welkom zijn.
Dat ik schadeloos wordt gesteld

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Actua Verzekeringen in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actua Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actua Verzekeringen

Heeft op 03 februari 2014 om 12:32 geantwoord

Actua heeft de klant benaderd en haar welgemeende excuses aangeboden. Wij hebben de werkwijze uitgelegd en omdat e.e.a. niet geheel duidelijk is geweest voor de klant, zullen wij uit coulance het eigen risico niet in rekening brengen. Tevens hebben wij uitgelegd dat de klant niet in aanmerking komt voor een leentoestel daar de klant niet voor deze dekking heeft gekozen. Wanneer de klant de nota opstuurt, zullen wij deze direct in behandeling nemen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marvin77