Klacht: achterhaalde administratieve handelingen

op 23 februari 2018 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Wij hebben met ons gezin 5 abonnementen bij de NS, we hebben geen auto en maken veel gebruik van de trein èn OV fiets. De NS incasseert alles automatisch, maar als betalingskenmerk worden er alleen cijfers gegeven, dus niet: betaling ov fiets periode…. of extra gereisd. Bij navraag bij de klantenservice zouden wij de specificaties in mijnns kunnen terugvinden, maar… alleen bij de hoofdgebruiker van de ns. Wij zouden dus voor ieder lid van ons gezin een mailadres moeten aanmaken in mijnns om zo voor ieder abonnement de specificaties van een automatische incasso te kunnen bekijken. Dus 5 mail adressen. Dat is niet te doen. Daarnaast stuurt de ns heel snel vervelende aanmaningen,, waarbij ze in de eerste brief melden dat je 17 dagen de tijd krijgt om te betalen. Deze aanmaning kregen wij op 13/2 binnen, en op 23/2 kregen we weer een aanmaning binnen dat we vóór de 26ste betaald moesten hebben omdat anders het abonnement stop gezet zou worden. Dus dat klopt niet met de beschrijving in de 1e brief waar gezegd wordt dat we 17 dagen de tijd krijgen. Ten eerste waren we nog aan het uitzoeken waar de factuur op gebaseerd was, de ns telefonisch bereiken is niet prettig en snel en ten tweede dachten we dat we de tijd nog hadden.
Al met al irritatie ten top. Wij brengen op jaarbasis door te reizen met de trein met ons gezin rond de €10.000 naar de ns. De ns werkt vooral in een eenrichtingsverkeer, de klant moet betalen, betalen, betalen. Kijk ook eens naar: wat kunnen wij voor de klant doen?
Wij zijn geen criminelen, we betalen keurig onze belasting. Maar door zo\’n aanmaning heb je het gevoel dat je uitschot bent en op de vraag aan de klantenservice of de ns in mijnns niet voor iets kon zorgen zodat wij alle betalingen of facturen onder 1 account zouden kunnen bekijken? Kwam een licht geïrriteerd antwoordt aan de andere kant terug, u moet maar meerdere mail adressen gaan aanmaken.
Sorry, maar volgens mij kan dit beter, het is een achterhaald administratiesysteem, waarschijnlijk voor de ns prima, maar niet voor de klant.
Vriendelijke groet,
Liduin Schouten.
p.s. factuur uiteraard gewoon betaald

Ik zou tevreden zijn als er binnen mijnns alle facturen te kunnen bekijken dus niet alleen van de hoofdkaart.
Ik zou tevreden zijn als de ns ook in de aanmaning zet om wat het gaat en niet alleen betalingskenmerken.
Ik zou ook tevreden zijn als de uiterste gevraagde betaaldatum gehanteerd wordt, dus niet na 10dagen voor drie dagen daarna een aanmaning sturen. Dat strookt niet met de eerste brief.
En ik zou tevreden zijn als je door de ns als klant behandeld wordt, de toonzetting mag vriendelijker, zowel telefonisch als in briefvorm.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SuMaRo54