Klacht: Accu prestatie erg laag bij aanschaf nieuwe fiets en accu

op 23 september 2016 over Sparta in de categorie Fietsmerken

Ik heb in april van dit jaar een Sparta M8i elektrische fiets gekocht met een 400 W accu. De actieradius werd bij verkoop en in het begeleidend boekje vermeld op tour tussen 40 en 90. Vanaf het begin kom ik niet verder dan 45 -48 km. Voor een nieuwe fiets en accu die alleen maar aan kracht gaat verliezen is dat zeer laag in de prestatie. Ik ben 3 terug gegaan naar de dealer Jonico en die zegt dat het binnen het schema past. Sparta een klacht neergelegd, die zeggen dat het binnen het schema valt. Sinds kort heeft Sparta het schema op haar site aangepast met vermelding van een nieuwe actieradius… 35-55. Ik voel mij zwaar bedonderd. De dealer en Sparta verwijzen naar elkaar en naar de getallen zoals die er recent liggen. Als ik dit had geweten had ik een zwaardere accu gekocht. Ik heb speciaal deze fiets bij de dealer gekocht en niet bij een voordeelzaak omdat ik dacht extra service, voorlichting en aandacht te krijgen. Dat is er dus niet. Wij overwegen een tweede elektrische fiets te kopen omdat het rijden zelf heerlijk is maar gaan dit beslist niet bij deze dealer kopen. Het heeft totaal geen meerwaarde. Ik voel mij zwaar bedonderd door deze foute informatie die nu dus later is bijgesteld. Juridisch klopt dit ook niet.

Als ik een 500W accu of 600 W accu kan kopen zonder de volle mep te betalen maar met de bijbetaling zoals ik hem bij aankoop had moeten voldoen resp. 250 en 350 euro.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sparta

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sparta nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sparta ik ben boos